صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آنکارا در صورت ادامه حملات به ادلب سوریه، روند «آستانه» را متوقف می‌کند

آنکارا در صورت ادامه حملات به ادلب سوریه، روند «آستانه» را متوقف می‌کند

ترکیه برای اولین بار تهدید کرد که در صورت ادامه اقدامات روسیه و نظام سوریه در ادلب روند آستانه را با روسیه متوقف خواهد کرد.

چاووش اوغلو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی از روسیه خواست تا اقدامات خود در منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه را متوقف کند.

ترکیه بر اساس توافقات در نشست آستانه با روسیه و ایران، در ادلب ۱۲ مرکز ایست بازرسی ایجاد کرده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما ۱۲ نقطه ایست بازرسی در ادلب داریم و به روسیه می‌گوییم که در صورت حمله به این مراکز دیگر گفت‌وگوی سیاسی‌ای وجود نخواهد داشت. شما ضامن نظام سوریه هستید و حمله به ادلب به منزله توقف روند نشست آستانه و ژنو است.

وی ضمن اذعان به رفتن عناصر تروریستی از حلب به ادلب، تأکید کرد که نباید نسبت به توافق صورت گرفته در منطقه کاهش تنش در ادلب بی‌توجهی شود.

تحلیلگران ترکیه‌ای بر این عقیده‌اند که روسیه به منظور فشار بر ترکیه برای پایان دادن به همکاری‌های خود با آمریکا خصوصا درباره منبج و تسریع در روند ایجاد مراکز ایست بازرسی در این استان، حملات خود به عناصر تروریستی در ادلب را افزایش داده است.

گرچه متن توافقنامه اعلام شده بین روسیه، ترکیه و ایران درباره مرحله بعدی در ادلب وجود ندارد، اما تحولات نشان می‌دهند که توافق قبلی در مورد پایان دادن به حضور “جبهه النصره” در این استان وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.