صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۲۶۰۰میلیارد تومان برای تکمیل آزاده راه جنوب تهران تخصیص یافت
۲۶۰۰میلیارد تومان برای تکمیل آزاده راه جنوب تهران تخصیص یافت

آخوندی:

۲۶۰۰میلیارد تومان برای تکمیل آزاده راه جنوب تهران تخصیص یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان سرمایه گذاری برای تکمیل آزاده راه 158 کیلومتری کنارگذر جنوب تهران، اکنون به 2600 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «عباس آخوندی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از قطعات مختلف آزاده راه کنار گذر جنوب تهران در جمع خبرنگاران افزود: ارزش اسمی این آزادراه بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود اما به علت تعدیل سنواتی، اکنون ارزش آن به بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: تاکنون از زمان شروع کار در سال ۱۳۹۵ برای آماده سازی این آزادراه ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت ارایه شده و قرار است در سال ۱۳۹۸ افتتاح شود.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این آزادراه به بیش از ۴۵ درصد رسیده است، اضافه کرد: آخرین فناوری های جدید در بخش راه سازی در این آزاده مورد استفاده قرار گرفته و کارخانه مدرن تولید آسفالت آن با کیفیت ترین نوع، روزانه به طور متوسط سه هزار تن تولید می کند.
آخوندی اظهار داشت: این پروژه با ایمنی بسیار بالایی در حال تکمیل بوده و اکنون ۶۰ کیلومتر از مسیرهای آن آسفالت و بقیه قطعات آن در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه این آزاده راه چگونگی دسترسی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را در نزدیکی تهران تسهیل می کند، گفت: با انتقال همه باراندازهای تهران به شهر فرودگاهی امام(ره) بخش عمده ای از حمل و نقل بار به لجستیک پارک این منطقه منتقل می شود و با کاهش ترافیک در اطراف شهر تهران، کیفیت زندگی نیز ارتقا می یابد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون ۲ هزارو ۷۰۰ نفر با ۱۳۰۰ ماشین آلات سنگین در این پروژه مشغول به کارند واز این آزادراه چهار استان البرز، قزوین، مرکزی و تهران به سهولت می توانند استفاده کنند.
آخوندی یادآورشد: سهم دولت در اجرای این پروژه ۳۰ درصد و آورده قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا ۷۰ درصد است؛ دولت سهم خود را پرداخت کرده و قرارگاه سازندگی نیز اجرای آن را برعهده گرفته است؛ هرچند که این قرارگاه اعلام کرده تا پایان امسال این آزادراه را افتتاح می کند، اما افتتاح آن در سال ۱۳۹۸ عملیاتی خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، کنارگذر آزادراه جنوب تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر است؛ قطعه نخست آن از آبیک تا جاده ماهدشت – اشتهارد به طول ۳۹ کیلومتر، قطعه دوم از جاده ماهدشت – اشتهارد تا آزاد راه ساوه به طول ۵۱ کیلومتر، قطعه سوم از ساوه تا اتوبان تهران- قم به طول بیش از ۳۰ کیلومتر و قطعه چهارم از آزادراه تهران- قم تا آزادراه قم – گرمسار ۳۸ کیلومتر را شامل می شود؛ در واقع از چهار استان قزوین،‌ مرکزی، البرز و تهران عبور می کند.
این آزادراه چند تقاطع غیرهمسطح دارد؛ آزادراه‌های کرج – قزوین، ساوه – تهران، قم – تهران، قم – گرمسار و مسیر ماهدشت – اشتهارد و محور قدیم ساوه – تهران و سه خط‌ راه‌آهن را قطع می‌کند.
کاهش ترافیک در آزادراه قزوین- کرج و کرج – تهران، کاهش استهلاک ناوگان حمل‌ونقل، کاهش آسیب‌های زیست‌ محیطی، کوتاه‌ شدن زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کم شدن سوانح رانندگی از مزیت‌های این طرح ملی در چهار استان است.
آزادراه کنارگذر جنوبی تهران دارای سه خط عبور در هر سمت است که سرعت طراحی برای حرکت خودروها در این پروژه ۱۳۰ کیلومتر در ساعت دیده شده است.
کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به مدت ۹۰ دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین به مدت ۱۱۰ دقیقه همچنین صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتری بنزین در طول ۲۰ سال دوره بهره‌برداری و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در همین مدت از دیگر مزایای اجرای این پروژه به شمار می رود.
اقتصام**۹۱۸۶**۱۱۰۸** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

تشدید نظارت ها بر فروش بلیت هواپیما

به گزارش کسب و کار نیوز، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.