صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / شیرین‌ترین لحظات تاریخ فوتبال در جام جهانی رقم می‌خورد
شیرین‌ترین لحظات تاریخ فوتبال در جام جهانی رقم می‌خورد

شیرین‌ترین لحظات تاریخ فوتبال در جام جهانی رقم می‌خورد

یک استاد علوم ارتباطات جام جهانی فوتبال را نماد همبستگی ملت ها با فرهنگ های متفاوت دانست و گفت: شیرین‌ترین لحظات تاریخ فوتبال در جام جهانی رقم می‌خورد.

«قربانعلی تنگ شیر» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نقش جام جهانی فوتبال در شادی آفرینی و ایجاد هیجان برای افرادی که از دور و نزدیک شاهد این رخداد هستند، اظهار داشت: فوتبال یک بازی جذاب جهانی است که همه مردم دنیا با هر فرهنگ، نژاد و عقیده ای، علاقه ای خاص به آن دارند.
وی با بیان اینکه شیرین ترین لحظات تاریخ فوتبال جهان در جام جهانی رقم می خورد، ادامه داد: این جام همواره مرجع فوتبال دنیا بوده، از این رو می توان تعامل فرهنگ ها را با زبان، آداب، رفتار و پوشش متفاوت در این رویداد جهانی و به دور از سیاست ها، خلاء ها و کاستی ها مشاهده کرد.
به گفته وی، ورزشکاران، اعضای کادر تیم ملی و دیگر افراد در ایام برگزاری جام جهانی، موضوع آبی و قرمز را کنار گذاشته و تنها به غرور و همبستگی ملی می اندیشند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این غرور ملی و احترام به پرچم باید در همه جای دنیا وجود داشته باشد، جام جهانی صحنه بروز قدرتهایی است که تلاش کردند تا به این مرحله برسند.

** نفوذ پول و قدرت درجام جهانی ممنوع
تنگ شیر با اشاره به آسیب شناسی جام جهانی توسط کارشناسان و صاحبنظران حوزه های مختلف اظهار داشت: توسعه فرهنگی و تغییرات بنیادی بدون آسیب نیست بنابراین در جام جهانی نباید نفوذ قدرت، پول و سیاست تاثیری در روند آن داشته باشد زیرا در غیر این صورت، باعث از بین رفتن روحیه ورزشی و عدالت خواهی و بی اعتمادی می شود.
وی با اشاره به شادی مردم زمان برگزاری بازی های جام جهانی، گفت: دولت ها باید به این مساله توجه داشته باشند زیرا مردم در دنیای ماشینی و بی روح امروز، به تفریح و شادی مانند آب و هوا نیاز جدی دارند.
به گفته این مدرس دانشگاه، باید دید شادی فوتبال در چیست که مردم جهان از آن لذت می برند تا از این طریق، زمینه های توسعه آن را مهیا کرده و به خواسته آنها اهتمام ورزند.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از پنجشنبه گذشته برای نخستین بار در روسیه کلید خورد و ۳۲ تیم با برگزاری ۶۴ مسابقه، قهرمان اعزامی به جام کنفدراسیون های سال ۲۰۲۱ میلادی را مشخص خواهند کرد.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از ۳۲ تیم حاضر در رقابت های مسابقات بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ تیم مراکش را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.
تیم ملی فوتبال ایران، بامداد پنجشنبه دومین دیدار خود از گروه دوم جام جهانی روسیه را با شکست یک بر صفر برابر اسپانیا به اتمام رساند.
شاگردان «کی روش» دوشنبه هفته آینده به مصاف پرتغال می روند و برای کسب مجوز صعود به مرحله حذفی باید به پیروزی دست یابند.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.