صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / طرح ملی مبارزه با مواد مخدر نقشه راه دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی

استاندار تاکید کرد:

طرح ملی مبارزه با مواد مخدر نقشه راه دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: طرح ملی مبارزه با مواد مخدر باید نقشه راه دستگاه های اجرایی استان باشد.

استاندار خراسان شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: براساس بند ۵۷ برنامه ششم توسعه قرار است تا مبارزه همه جانبه با ‏موادمخدر و روانگردان‌ها در ‏‏چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی و مدیریت مصرف با هدف کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد تا ‏پایان برنامه انجام شود. 

وی با بیان اینکه نکته اصلی این طرح، ایجاد همفکری و تعامل همه جانبه است، افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح ملی مبارزه با مواد مخدر تمامی دستگاه های اجرایی، فرهنگی و انتظامی برنامه های عملیاتی خود را اعلام کنند تا اقدامات استان بر اساس برنامه جدول زمان بندی باشد. 

وی ادامه داد: اولویت اول این طرح ملی پیشگیری از ورود افراد سالم به حوزه مواد مخدر و اعتیاد  و در ادامه، مهار و کاهش معتادان است و تاکید می کنم بهره مندی حداکثری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای گسترش رویکرد اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر الزامی است. 

صالحی افزود: جلوگیری از تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر کم خطر به مواد پر خطر از دیگر اولویت ها و سیاست های این طرح ملی است و تحقق اهداف این طرح ملی به تعامل آحاد جامعه نیاز دارد. 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارتقای نشاط اجتماعی را راهکاری برای کاهش آسیب اعتیاد قلمداد کرد و گفت: افسردگی، اضطراب، دغدغه و مشکلات از عوامل بروز اعتیاد است و ما باید با ایجاد نشاط در جامعه برای شاد کردن مردم گام برداریم و دستگاه های فرهنگی باید در این حوزه راهکار عملیاتی ارائه دهند. 

صالحی ادامه داد: بر راه اندازی هیئت های اندیشه ورز در استان با هدف بیان مشکلات و آسیب ها و  ارائه راهکارهای عملیاتی تاکید دارم و یادآور می شوم با اعطای حکم به امثال بنده تزریق سواد و تخصص نشده و کار ما مدیریت است و برای پیشبرد اهداف استان از نظرات کارشناسان تخصصی در حوزه های مختلف بهره مند خواهیم شد. 

صالحی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر کشور به خراسان شمالی، خطاب به اعضای شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: پیشنهادهای خود برای اجرای طرح ملی مبارزه با مواد مخدر را به دبیرخانه شورا ارائه دهید. 

استاندار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره مندی بیشتر از توانایی جوانان و هم چنین با اشاره به شعار امسال سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر “اول گوش کن، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آن هاست” ، تاکید کرد: در اینجا گوش دادن همراه با توجه کردن است بنابراین در راستای تحقق این شعار در گام نخست خود باید عامل باشیم و گوش داده و توجه کنیم. 

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم اظهار کرد:  در راستای مبارزه با مواد مخدر باید فرهنگ نه گفتن به مواد مخدر در جامعه تسری یابد و در یک رویکرد اجتماعی، مردم در این مبارزه مشارکت جدی داشته باشند. 

محمود ثمینی با تاکید بر بهره مندی بیشتر از سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: چرا که آنان از جنس مردم هستند و با مسئولیت پذیری می‌توانند خدمات بیشتری را ارائه دهند. 

در این نشست برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی کمیته های تخصصی ذیل شورا ارائه شد و طرح ملی مبارزه با مواد مخدر، روانگردان ها و پیش سازه ها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم توسعه در یک برنامه ۵ ساله برای طراحی و تدوین طرح استانی متناظر آن تبیین شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.