صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات کالا در ۲ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ درصد افزایش یافت
صادرات کالا در ۲ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ درصد افزایش یافت

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

صادرات کالا در ۲ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ درصد افزایش یافت

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در 2 ماهه نخست امسال بیش از هفت میلیارد و 555 میلیون دلار کالا به 100 کشور جهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 19.11 درصد رشد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از گمرک، وزن کالاهای صادراتی در دوره مورد بررسی ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۱۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴٫۶ درصد افزایش یافته است.
کالاهای صادراتی به ۱۰۰ کشور جهان ۹۹٫۷۸ درصد از کل سهم وزنی و ۹۷٫۶۲ درصد از سهم ارزشی کل صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
همچنین مجموع کل صادرات ایران در ۲ ماهه نخست امسال به کشورهای نخست جهان ۱۸ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۱۶۵ تن به ارزش هفت میلیارد و ۷۳۸ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴٫۷۹ و ارزش ۲۱٫۹۳ درصد رشد داشت.
آمار منتشر شده از صادرات کالاهای ایران بیانگر این است که ۶۹ کشور از ۱۰۰ کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش با رشد مثبت و ۳۱ کشور دیگر با رشد منفی مواجه بوده‌اند.
براساس این گزارش، ماداگاسکار با ۳۸ هزار و ۱۲۳ صدم درصد افزایش ارزشی نسبت به ۲ ماهه نخست پارسال، بیشترین افزایش را داشته و پس از آن موزامبیک، بنین، برزیل، اوگاندا، مکزیک، مالتا، صربستان، پرتغال، آلبانی، تونس، قطر، غنا و بلاروس افزایش رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌‌اند.
همچنین بلاروس با خرید ۴۷۳ هزار و ۹۲۸ دلار در رتبه ۸۴ مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارد که افزایش ۳۶۳٫۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می دهد.
برپایه این گزارش، سوئیس با خرید ۶۶۰ هزار دلار در رتبه ۷۸ کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارد و با ۹۴٫۸۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین افت ارزشی را دارد. پس از آن فیلیپین، لیبی، سنگاپور، الجزایر، تاجیکستان، اسلواکی و ژاپن بیشترین افت ارزشی را داشته‌اند.
یکصدمین کشور مقصد کالاهای صادراتی در این مدت، توگو با خرید ۸۰ تن به ارزش ۹۶ هزار دلار است.

همچنین مطالعه کنید:

تخصیص ۸۵ هزار قطعه زمین به روستاییان در قالب طرح مهاجرت معکوس

به گزارش کسب و کار نیوز، الحاق اراضی و تخصیص آن به متقاضیان در روستاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.