چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سیستان و بلوچستان دارای کمترین موقوفات و بیشترین مساجد کشور
سیستان و بلوچستان دارای کمترین موقوفات و بیشترین مساجد کشور

سیستان و بلوچستان دارای کمترین موقوفات و بیشترین مساجد کشور

آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری در مجتمع امام علی (ع) زاهدان برگزار شد.

مسجد

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم بیان کرد: پست مدیریتی فرصتی برای خدمت است، لذا از هر فرصتی باید برای خدمت به مردم استفاده کرد‌.

وی ادامه داد: توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، حرم مطهر امامزادگان و موقوفات، سه امانت ارزشمندی است که به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده و همه ظرفیت‌های موجود این سازمان باید برای حفظ این امانت‌ها به کار گرفته شود‌.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اجرای دقیق نیت واقفین بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری همواره در سر لوحه کارهای این سازمان قرار داشته و دارد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده است‌.

محمدهادی مرعشی، سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان کمترین موقوفات کشور و بالاترین مساجد را دارد، اظهار کرد: مرمت، بازسازی و کمک به مساجد باید همواره در چارچوب قانونی آن انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش برای ایجاد وحدت و جذب واقفان مهمترین مسئولیت این سازمان است، خاطرنشان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان برای کمک به اداره کل اوقاف و امور خیریه در جهت تحقق اهداف این سازمان از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهد کرد‌.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر این اداره‌کل، بیان کرد: میزبانی از زوار پاکستانی اربعین، افزایش موقوفات استان به بیش از ۵ هزار موقوفه، راه‌اندازی اداره مستقل اوقاف و امور خیریه زاهدان، افزایش سند مالکیت موقوفات و نیز تربیت سالانه ۱۳ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم از جمله خدمات این نهاد در سال‌های اخیر بوده است‌.

در این آیین، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی قدردانی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.