صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / دکتر شریعتی از خودباختگی و رواج فرهنگ غرب رنج می‌برد

مشاور استاندار خراسان رضوی:

دکتر شریعتی از خودباختگی و رواج فرهنگ غرب رنج می‌برد

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: دکتر شریعتی معلم بیدارگری و انقلاب بود که از خودباختگی و رواج فرهنگ غرب رنج می‌برد.

دکتر شریعتی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدجواد حسینی در مراسم سالروز درگذشت دکتر شریعتی در شهرستان مزینان اظهار کرد: دکتر شریعتی با مفهوم بازگشت به خویشتن و باز آفرینی هویت فرهنگی، ایرانی و اسلامی با فرهنگ غربی مبارزه میکرد.

وی تصریح کرد: دکتر شریعتی به‌ عنوان یک جامعه شناس و مصلح اجتماعی رسالت خویش بر نهاد دین متمرکز کرد و با آسیب‌شناسی نهاد دین در جامعه بر جریان سازی نهاد دینی در جامعه توجه داشت.

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: دکتر شریعتی همواره دغدغه رفع مشکلات جامعه را در سر می‌پروارنید و با تعهد دردمندانه بیداری انقلابی، دینی و هویت آفرینی را در نسل جوان ایجاد کرد.

حسینی افزود: دکتر شریعتی در قبل از انقلاب اسلامی مفهوم نه شرقی نه غربی و بازگشت به اسلام راستین و مکتب اسلام را مطرح کرد.

وی با اشاره به تعدد و تکثر آثار مختلف دکتر شریعتی افزود: افراد زیادی نسبت به تدوین و انتشار آثار شریعتی اقدام کردند که بیشتر از نگاه و زاویه فکری خود به این امر پرداختند بر همین اساس تعدد آثار به همین سبب است.

حسینی درباره اینکه چرا دکتر شریعتی منشا اختلاف اندیشه‌ها و شخصیت بود، افزود: تاثیرگذاری شریعتی بر تحولات جامعه و جریان‌سازی فرهنگی وی سبب اختلافات درباره اندیشه‌ها و شخصیت شریعتی شد.

مراسم پاسداشت دکتر شریعتی با همکاری شورای اسلامی مزینان، مردم و علاقمندان به وی به صورت مردمی و با حضور علاقه مندان به حوزه فرهنگ و اندیشه روز گذشته بر پا شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.