صفحه اصلی / سیاسی / دولت / تفکیک ۵ وزارتخانه هفته آینده به مجلس می رود

رئیس دفتر رئیس جمهوری خبر داد

تفکیک ۵ وزارتخانه هفته آینده به مجلس می رود

رئیس دفتر رئیس جمهوری بر مصمم بودن دولت در نهایی شدن طرح تفکیک پنج وزارتخانه با هدف کاهش مشکلات آنها تاکید کرد و گفت: این موضوع هفته آینده در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: با تفکیک وزارتخانه ها در مجلس شورای اسلامی وزیران جدید و جوانی به کابینه اضافه خواهند شد و این مساله به رفع مشکلات اقتصادی کشور با جدیت بیشتر کمک می کند.
به گفته وی، با تفکیک وزارتخانه ها، پنج وزارت جدید مسکن، راه و شهرسازی، بازرگانی ، ورزش، صنعت و معدن و سازمان ملی جوانان تشکیل خواهد شد.

** راه حل مشکلات کشور در داخل است
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با توجه به شرایط کنونی کشور، بر ضرورت وحدت بین همه ارکان نظام تاکید کرد و گفت: راه حل مشکلات، در داخل کشور است؛ زیرا اکنون کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است تا بتوان بر مشکلات فائق آمد.
وی تصریح کرد: برای حل مشکلات سران قوا باید تصمیم های لازم را اتخاذ کرده و بر اجرایی شدن آن پافشاری کنند.
واعظی به تلاش برای اصلاح ساختار تشکیلاتی دولت و لایحه ای که به مجلس داده شده اشاره کرد و گفت: قول داده بودیم برای جوانان کشور برنامه های خاص تری د اشته باشیم و اقای رییس جمهور سال گذشته قول داده بودند که سازمان جوانان از ورزش جدا شود تا بتوانند با عنایت بیشتری کار انجام شود.
به گفته وی، تلاش برای بارسازی بافت فرسوده کشور و ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش نیازمند وجود یک وزارت مسکن است تا مشکلات این بخش تخصصی تر برطرف شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون وظایف مربوط به وزارت بازرگانی هم در وزارت جهاد کشاورزی و هم در وزارت صنعت، معدن وتجارت تقسیم شده است ادامه داد: در شرایطی که برخی قیمت ها به دلیل عدم نظارت و یا کمبود نظارت وقیمت گذاری نامناسب با توجه به اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تشکیل وزارت بازرگانی برای نظارت کامل ضروری است.
واعظی ابراز امیدواری کرد با تشکیل وزارتخانه های جدید بتوان تحولی اثرگذار در همه بخش ها ایجاد کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون برای جامعه مهم است که به رفاه و ارزاق مورد نیاز توجه بیشتری شود که این وزارتخانه ها می توانند این مهم را برآورده کنند.
وی از موافقت و حمایت وزرای فعلی با تصویب لایحه اصلاح ساختاری دولت خبرداد.
***
رئیس دفتر رئیس جمهور به دشمنی آشکار آمریکا با مردم ایران اشاره کرد و گفت: امروز راه حل مشکلات وحدت داخلی است و اینکه منسجم کار شود.
واعظی افزود: برای حمایت از تولید داخل و اینکه خرید مردم از کالاهای داخلی باشد باید قدم برداشت و امروز رئیس جمهور تاکید کردند که هرآنچه که مورد نیاز مردم است از مواد اولیه و غیره چه از داخل و چه از خارج تامین شود تا مردم از نظر نیازمندی های ضروری خود محتاج کالای خارجی نباشند.
به گفته وی، راه حل مشکلات در داخل است و در خارج نیست.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصمیم هایی که در جلسه روز گذشته سران سه قوه اتخاذ شد را تصمیم هایی خوب دانست و گفت: مقرر شده ارزی که وجود دارد هزینه شدن آن اولویت بندی شود و آنچه که مربوط به کالای اساسی و تولید کشور است و آنچه که مربوط به رفاه عمومی است اولویت بندی شود.
واعظی به تصمیمی که برای اولویت بندی شدن ثبت سفارش ها اتخاذ شده اشاره کرد و ادامه داد:مقرر شده ابتداء اولویت اول انجام و سپس بقیه اولویت ها انجام شود.
به گفته وی، مدیران باید در این موقعیت شجاعت تصمیم گیری داشته و بتوانند آنچه که به نفع و منافع کشور است را سریع تصمیم بگیرند و مکانیزم هایی برای آن طراحی شده است.
رئیس دفتر رئیس جمهور به ضرورت ایجاد یک ستاد تبلیغاتی برای جلوگیری از پراکنده گویی و القائات و اتاق جنگ روانیی که از خارج به ایران تحمیل می شود اشاره کرد و گفت:مقرر است این ستاد هر مطلبی را در اسرع وقت به مردم اطلاع رسانی کند.
واعظی به تصمیم اتخاذ شده در جلسه سران برای عرضه شرکت های جدید به بورس برای افزایش قدرت انتخاب مردم اشاره کرد و گفت:قرار بوده در پناه اصل ۴۴ خصوصی سازی واقعی انجام شود اما دولتی ها سهام را نگهد اشته اند و به جای واگذاری به مردم به خصولتی ها واگذار کرده اند و یا به نیروهای نظامی و انتظامی واگذار شده که مقرر شد همه اینها به مردم واگذار شود.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و برخی عوامل منطقه‌ای آنها در هفته‌های گذشته در مورد تاثیرات تحریم‌ها تبلیغات بیش از حدی انجام دادند خاطرنشان ساخت: آنها اتاق جنگ روانی ایجاد کرده و اخبار درست و نادرست را منتشر می‌کردند و این مساله روی افکار عمومی مقداری تاثیر گذاشت.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: برای مقابله با این شرایط جلسه های متعددی برگزارشد و جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در مورد برنامه‌های خود مفصل بحث کردیم تا کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود البته در انبارها هیچ مشکلی نداریم و ارزاق عمومی و مواد اولیه وجود دارد ولی با این حال رییس‌جمهور دستور دادند که مواد اولیه کارخانجات هم باید زودتر تامین شود.
واعظی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توانیم به راحتی امورات خود را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: شخص رییس‌جمهور اولویت اول خود را ساماندهی وضعیت اقتصادی در نظر گرفتند تا تحریم‌ها نتواند بر زندگی مردم خیلی تاثیر بگذارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور برای تماشای بازی‌های تیم ملی به روسیه خواهند رفت؟ گفت: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که رییس‌جمهور برای مسائل اقتصادی وقت می‌گذارند، از سویی هم سفری به اروپا دارند.
رئیس جمهوردر باره مصوبات جلسه امروز هیات دولت، تصریح کرد: رییس‌جمهور امروز در دولت دستور دادند که باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم و خواستند که دولت در هزینه‌های ارزی و ریالی خود صرفه‌جویی داشته باشد و دستگاه‌های دولتی تشکیلات گسترده خود را جمع و جور کنند تا مردم بدانند دولت صرفه‌جویی را از خود شروع کرده است.
واعظی با بیان اینکه مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را صرف بعضی کسب و کارها کنند، بیان کرد: رییس‌جمهور دستور دادند همه اعضای دولت بنگاه‌داری را رها کرده تا بنگاه‌ها در بورس واگذار شوند و مردم در بورس قدرت انتخاب سهام داشته باشند، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های انتظامی، دولتی و عمومی تصدی‌گری را واگذار کنند.
** بازی خوبی انجام شد امید است این بازی هم خوب باشد
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره پیش‌بینی خود از بازی امشب تیم ملی کشورمان با اسپانیا در جام جهانی روسیه، خاطرنشان کرد: بازی را که نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما بازی امشب سخت است بازیکنان باید خوب، شرافتمندانه و آبرومند بازی کنند و نتیجه هر چه به دست آمد باید مورد حمایت همه قرار بگیرد.
وی ادامه داد:در بازی با مراکش دیدیم بازیکنان از جان مایه گذاشته و نتیجه گرفتند البته نباید توقعات و مطالبات را بی‌جهت بالا ببریم بالاخره خاستگاه فوتبال اروپاست و آنها در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و خرج می‌کنند.
واعظی گفت: ما با این امکانات به همین جا که رسیده‌ایم و بازی اول را برده‌ایم موفقیت بسیار بزرگی به دست آورده‌ایم، ان‌شاءالله بازیکنان دو بازی بعدی را خوب انجام می‌دهند و موجب افتخار کشور می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

ساده سازی فرآیند تجارت

سرمقاله باید دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای صادرات و واردات، همکاری خود با گمرک را افزایش دهند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.