صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی کاشانی‌ها به شهرداری
بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی کاشانی‌ها به شهرداری

بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی کاشانی‌ها به شهرداری

مدیردرآمد شهرداری کاشان گفت: شهرداری کاشان مبلغی بیش از 600 میلیارد ریال معوق نوسازی دارد که ناشی از پرداخت نکردن عوارض نوسازی توسط شهروندان است.

عوارض

به گزارش کسب و کار نیوز، «عباس شافعی» در نشست شورای اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: تعرفه عوارض شهرداری در سال جاری افزایشی نداشته و در بسیاری از کدهای عوارضی شاهد کاهش هستیم که شهروندان می‌توانند پیش از مراجعه به شهرداری این تعرفه را از سایت شهرداری دریافت و عوارض خود را محاسبه کنند.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه شهرداری با بانک شهر مقرر شده است شهروندانی که بدهی عوارض شهرداری دارند یا متقاضی دریافت خدمات از شهرداری هستند به میزان مبلغ بدهی خود به بانک شهر معرفی شده و از وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۲۴ ماهه استفاده کنند.

مدیردرآمد شهرداری کاشان با تأکید بر این‌که این روش نقش موثری در حمایت از شهروندان دارد، گفت: با اجرای این طرح علاوه بر استفاده شهروندان از تسهیلات قرض‌الحسنه، بدون بهره پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از شهرهای تهران و تبریز، این طرح در کاشان اجرا می‌شود که علاوه‌بر حمایت از شهروندان، موجب رونق صنعت ساختمان شده و رشد نقدینگی شهرداری را به دنبال خواهد داشت.

شافعی گفت: پیش فروش بخشی از منابع شهرداری در قالب فروش تراکم شناور یکی از چالش‌های این شهرداری است که افزون بر ۲۰۰  میلیارد ریال تراکم شناور داریم و امسال از این محل، درآمدی نصیب شهرداری نمی‌شود.

وی یادآور شد: پیش از این ۱۰۰ فقره توافق به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده که در واقع شهرداری منابع آن را دریافت کرده است، اما اکنون به جهت غیر قانونی بودن آن توافق‌نامه‌ها قادر به انجام تعهد خود نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.