به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی درباره طرح نوسازی تاکسی های فرسوده، اظهار کرد: از بهمن ۹۴ طرح نوسازی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بانک ها، شرکت خودروساز و.. آغاز شد و تا کنون ۷۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج شده است.
وی از وجود ۱۲۰ هزار تاکسی فرسوده خبر داد و افزود: امسال ۴۰ هزار دستگاه تاکسی نوسازی می شود تا ان شاالله طی دو سال آینده انباشت فرسودگی به صفر برسد.
ضامنی همچنین سن ۱۰ سال برای هر خودروی تاکسی را مرز فرسودگی دانست و اضافه کرد: این خودروها مشمول طرح نوسازی و تعویض هستند.
به گفته مدیرعامل تاکسی های شهری، هرچه پیش تر رویم، تاکسی های فرسوده بیشتری به این خانواده اضافه خواهد شد و امروز یک سوم از کل تاکسی های شهری کشور فرسوده شده اند.
ضامنی نرخ تسهیلات با سود کمتر را از جمله اقدامات راهگشا برای حل و فصل معضل تاکسی های فرسوده عنوان کرد و افزود: این نرخ ۱۸ درصد و مصوب شورای پول و اعتبار است.
وی همکاری چندین دستگاه در کشور را لازمه خروج تاکسی های فرسوده دانست و ادامه داد: اگر این طرح فراگیر باشد و بانک های بیشتری در نوسازی شرکت کنند، شمار ۱۲۰ هزار تاکسی فرسوده به صفر خواهد رسید.
ضامنی در ادامه صحبتهای خود در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: هماهنگی ها با یک بانک آغاز شده است و در تدارک هماهنگی با سایر بانک ها هستیم تا عدد قابل توجهی از تسهیلات بدست آید.
وی خاطرنشان کرد: همه ارکان دولت درپی پیشبرد نوسازی تاکسی های فرسوده هستند؛ این طرح موفق ترین طرح دولت در حوزه نوسازی ناوگان عمومی بوده تا ان شاالله شاهد فراهم شدن تسهیلات بیشتری باشیم.
ضامنی همچنین در رابطه با آلایندگی خودروهای کاری گفت: این خودروها روزانه ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند؛ بنابراین بایستی استانداردهای لازم را داشته باشند.
مدیرعامل تاکسی های شهری کشور افزود: بضاعت خودروسازی در کشورمان [اندک است] و قطعا حرکت به سمت ساخت خودروهای هیبریدی آلایندگی کمتری خواهد داشت؛ اما هزینه سفر را در کشور افزایش می دهد.»
ضامنی در رابطه با روند اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی گفت: این موضوع بصورت جدی در دست اقدام است و امید است به مدلی کاربردی و اجرایی در پرداخت الکترونیک برسیم.
انتهای پیام