صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / وجود ۱۲ هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد
وجود ۱۲ هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد

وجود ۱۲ هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ هزار معتاد در استان وجود دارد که کمتر از پنج درصد از این تعداد زنان هستند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید ناصر رضایی در نشست خبری افزود: بر اساس طرح شیوع شناسی، ضریب شیوع مواد مخدر در استان ۲ درصد است.

وی روند شیوع اعتیاد در استان را رو به کاهش عنوان و اظهارکرد: با وجود اینکه باید کارهای بیشتری در حوزه کنترل و کاهش اعتیاد در استان انجام دهیم، تاکنون اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان رقم خورده است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش آگاه سازی و اطلاع رسانی نسبت به آسیب های مواد مخدر خروجی های خوبی داشته اسم و تزریق مواد مخدر به عنوان یکی از خطرناک ترین موارد مصرف در استان به زیر دو درصد رسیده است.

رضایی مصرف و اعتیاد به تریاک را با ۵۵ درصد به عنوان شایع ترین به نسبت سایر مواد مخدر در استان دانست و تصریح کرد: هروئین، ماری جوانا و شیشه در ردیف های بعدی این مواد پر آسیب قرار دارند .

وی با اشاره به حوزه توانمند سازی جامعه هدف ادامه داد: طی سال ۹۶ بیش از ۳۵ نفر اشتغالزایی پایدار برای بهبود یافتگان محقق شد و این درحالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ شغل پایدار برای بهبود یافتگان ایجاد شده است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: پنجم تیرماه سالروز مبارزه با مواد مخدر است و با توجه به اینکه بحث مواد مخدر موضوعی جهانی است و کشور ما در حوزه مقابله و پیشگیری فعالیت دارد، اقداماتی در سطح استانی نیز اجرایی می شود .

رضایی تاکید کرد: ۶۸ عنوان برنامه با محوریت پوشش تمامی شهرستان ها در مدت زمانی ۲۰ روزه برگزار خواهد شد .

وی بیان کرد: در حوزه های مختلف برنامه هایی برای هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی،گفت: نقش رسانه ها در مقابله با آسیب های اجتماعی محسوس است و پرداختن بیش از پیش به مسائل این حوزه به مدیریت و کاهش آسیب ها کمک می کند .

رضایی افزود: رسانه با توجه به جایگاه و اثر گذاری، در آگاه سازی و حساس سازی نقش موثری دارد .

وی اضافه کرد: همچنین مردمی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی از هدفگذاری های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.