صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تجهیز بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع تایباد به سامانه آبیاری نوین

تجهیز بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع تایباد به سامانه آبیاری نوین

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد گفت: در سال زراعی جاری بیش از 2300 هکتار از مزارع این شهرستان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

آبیاری نوین

محمد میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کمبود منابع آب و افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی در اثر کاهش ۷۰ درصدی بارش باران در سال زراعی جاری اظهار کرد: با اجرای کشت محصولات کم آب طلب و روش‌های آبیاری نوین دست کم ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

وی با تأکید بر مهمترین مزایای این روش کشت افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، بهره‌وری بهینه از منابع آب و خاک، درآمد بیشتر، تولید محصول خارج از فصل و اشتغال‌زایی از مهمترین مزایای این روش کشت است.

میری عنوان کرد:  در راستای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و نیز صرفه جویی در مصرف آب اقداماتی از قبیل آبیاری تحت فشار و لوله کشی از منبع تا مزرعه انجام شده است. 

رئیس اداره جهادکشاورزی با اشاره به محصولات کم آب‌طلب افزود: پسته، گل محمدی، زعفران، چغندر قند پاییزه، انواع محصولات نشایی و کلزا از مهمترین محصولات کم آب طلب که در این شهرستان کشت شده است.

وی اضافه کرد: تایباد از ۳۱۴ حلقه چاه کشاورزی برخوردار است و همچنین ۴۳ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی دارد.

میری با اشاره به انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اظهار کرد: ۶۰۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی تایباد سالانه ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی تولید می‌کنند.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان تایباد بیان کرد: در حوزه دامپروری، ترویج پرورش شتر و شترمرغ با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه، اقداماتی انجام شده در همین راستا برای اولین بار در این شهرستان پرورش ۱۰۰ نفر شتر و سه هزار قطعه شتر مرغ به انجام رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.