صفحه اصلی / اصناف / ارتقاء جایگاه صنفی و عبور از تحریم در دستور کار اتاق اصناف
ارتقاء جایگاه صنفی و عبور از تحریم در دستور کار اتاق اصناف

یک سوم جمعیت کشور زیر چتر اصناف

ارتقاء جایگاه صنفی و عبور از تحریم در دستور کار اتاق اصناف

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با توجه به نام‌گذاری روز اول تیر به نام “اصناف”، گفت: «در تقویم، اصناف یک روز را به خود اختصاص داده که اتفاق مبارکی است و در واقع رسمیت پیدا می‌کند.امسال با سال‌های گذشته تفاوتی اساسی دارد و وضعیت متفاوت است.»

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با توجه به نام‌گذاری روز اول تیر به نام “اصناف”، گفت: «در تقویم، اصناف یک روز را به خود اختصاص داده که اتفاق مبارکی است و در واقع رسمیت پیدا می‌کند.امسال با سال‌های گذشته تفاوتی اساسی دارد و وضعیت متفاوت است.»
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، محمدعلی صدیقی، در مورد تعامل با دولت در نشست پیش‌رو، گفت: “مراسم روز اصناف می‌تواند نقطه عطفی باشد چرا که اصناف با احتساب واحدهای صنفی و با توجه به سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی و پراکندگی و ارتباط و… توانسته یک‌سوم از جمعیت کشور را زیر چتر خود بگیرد. ” وی افزود: “موضوع دیگر اینکه در این برهه حساس درنظر داریم روز اصناف را امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت،معدن و تجارت، حسن یونس سینکی، معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صمت، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر مقامات دولتی برگزار کنیم. می خواهیم نشست تخصصی با تیم دولت، مجلس و اصناف داشته باشیم و دنبال این هستیم که چه باید کرد تا به برون رفت از تحریم برسیم و نقش و شرایط اصناف را تبیین کنیم.” نایب رئیس اتاق اصناف تبریز در ادامه گفت: “در مرحله اول و با توجه به حضور مسئولان اقتصادی، می‌خواهیم تضمین بدهیم که اصناف می‌تواند پشتیبان دولت باشد. در مرحله بعد و با توجه به شعار امسال، درمورد کالای ایرانی، نیاز به تکنولوژی و فناوری و حمایت کنسولی؛ ارتقاء کیفیت که به مورد قبل وابسته است و نهایتا در شبکه اصناف توزیع می‌شود. اگر این پازل به درستی چیده شود اما اصناف حمایت نکند باز هم این شعار تحقق پیدا نخواهد کرد. ” وی افزود: ” می‌خواهیم وضعیتی را ایجاد کنیم که اگر تحت پوشش حمایت‌های دولتی ، حمایتی که جنبه مالی ندارد و بیشتر حمایت روانی و ثبات اقتصادی مربوط است ، قرار بگیریم و ورودی و پردازش به درستی اتفاق بیافتد، خروجی هم قابل قبول باشد و ما حتی می‌توانیم نه با شرایط برابر که حتی ۲۰ درصد کمتر نسبت به کشورهای همسایه هم می‌توانیم وارد رقابت شویم.» صدیقی درمورد حمایت دولت از اصناف گفت: «وقتی از حمایت دولتی حرف می زنیم، بحث تسهیلات در اولویت اول قرار نمی‌گیرد. ما بیش از هر چیز به فناوری، علم بازار و فضاسازی و آرامش بازار نیاز داریم و بعد از آن موضوع تسهیلات مطرح می‌شود. به نظرم وام دادن به واحدهای تولیدی مشکلی به مشکلات دیگر اضافه می‌کند. شرایط که فراهم نباشد این تسهیلات هم حیف می‌شود. دولت برای یک بار هم که شده بحث مالی را کنار بگذارد و روی تکنولوژی، فناوری، امنیت شغلی و بیمه تمرکز کند.» او در آخر گفت: «به دلیل فقدان برنامه اقتصادی دقیق ما از سیاست‌مان تبعیت کردیم و اقتصاد سیاسی داشته‌ایم که بیش‌ترین آسیب را به اقتصاد تحمیل کرده و پول بادآورده نفت هم ما را تنبل کرده است. در حالی که اقتصاد و سیاست در کشورهای توسعه یافته مجزا هستند. اکنون زمان حساب کردن روی بخش خصوصی است و باید از این بازوی توانمند برای گذر از تحریم‌ استفاده کنیم.»

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.