صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / قهرمان‌هایی که جام جهانی را بد شروع کردند
قهرمان‌هایی که جام جهانی را بد شروع کردند

قهرمان‌هایی که جام جهانی را بد شروع کردند

پیش از آلمان سه تیم اسپانیا، ایتالیا و فرانسه به عنوان قهرمان جهان، جام جهانی را بد شروع کردند.

جام جهانی

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، پیروزی در جام جهانی به سختی به دست می‌آید. در این رقابت‌ها شگفتی و اتفاقات عجیب رخ می‌دهد و تیم‌های قدرتمند همیشه پیروز نمی‌شوند. در برخی از بازی‌ها تیم‌های پرسابقه شکست می خورند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان روز گذشته این لحظه را تجربه کرد و به تیم‌های قهرمانی که جام جهانی بعدی خود را با شکست آغاز کردند پیوست. تیم یواخیم لوو، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ شد اما شروعش در جام جهانی روسیه خوب نبود و این تیم نشانی از جام جهانی برزیل نداشت. آلمان با یک گل مغلوب مکزیک شد و برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی باید دو نتیجه‌ خوب مقابل سوئد و کره جنوبی کسب کند. تیم‌های دیگری نیز شرایط مشابه آلمان را داشتند که در ادامه‌ به آن‌ها اشاره می‌شود.

شکست ‌اسپانیا در سال ۲۰۱۴ مقابل هلند

در تاریخ جام جهانی چهار تیم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام بعدی را با شکست شروع کردند. چهار سال پیش این اتفاق افتاد. ‌اسپانیا پس از فتح جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی رقابت‌های سال ۲۰۱۴ را با یک شکست سنگین مقابل هلند آغاز کرد. لاروخا پنج بر یک مغلوب هلند شد. اشتباه‌های متعدد دفاعی، ضعف دروازه‌بانی و عملکرد فوق‌العاده‌ فان پرسی باعث شد چنین شکستی رقم بخورد.

سنگال فرانسه را  در سال ۲۰۰۲ شگفت زده کرد

در جام جهانی ۲۰۰۲ فرانسه در حالی در بازی‌ها حاضر شد که توانسته بود چهار سال قبل در کشورش عنوان قهرمانی را بالای سر ببرد. این برتری در کره و ژاپن خیلی زود از بین رفت. خروس ها در کمال شگفتی مغلوب سنگال شدند. الحاجی دیوف دفاع فرانسه را تخریب کرد و توانست عنوان بهترین بازیکن بازی را به خود اختصاص دهد.  با این حال گل پیروزی را پاپا دیوپ به ثمر رساند.

دو ناکامی برای آرژانتین قهرمان در سال‌های ۱۹۸۲ و ۹۰

تنها تیمی که دو بار پس از قهرمانی‌اش جام جهانی را بد آغاز کرد، آرژانتین است. آلبی سلسته برای نخستین‌بار در سال ۱۹۷۸ جام قهرمانی را در کشورش بالای سر برد. چهار سال بعد در ‌اسپانیا شکست تلخی را مقابل بلژیک تجربه کرد و با یک گل مغلوب شد. با وجود این که این گل در ‌دقیقه ۱۷ در ورزشگاه نوکمپ به ثمر رسید، آلبی سلسته با حضور بازیکنان بزرگی هم‌چون ماریو کمپس و دیگو آرماندو مارادونا نتوانست نتیجه‌ را جبران کند.

آلبی سلسته در سال ۱۹۸۶ در مکزیک توانست دوباره قهرمان جهان شود اما چهار سال بعد جام جهانی را با شکست آغاز کرد. این بار این اتفاق مقابل کامرون رخ داد. تیم آفریقایی با وجود دو اخراجی توانست سه امتیاز بازی را به دست بیاورد.

با ایتالیا همه چیز آغاز شد

نخستین تیمی که چنین شرایطی را تجربه کرد ایتالیا بود. آتزوری‌ها در حالی در جام جهانی۱۹۵۰ حضور پیدا کردند که در دوره قبل (۱۹۳۸) قهرمان جهان شده بودند. ایتالیایی‌ها در نخستین بازی‌شان مقابل سوئد سه بر دو شکست خوردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.