صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / سومین «استم‌آپ» برای حل مشکلات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گام برمی‌دارد

دبیر سومین رویداد کارآفرینی «استم‌آپ» بیان کرد

سومین «استم‌آپ» برای حل مشکلات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گام برمی‌دارد

دبیر سومین رویداد کارآفرینی «استم‌آپ» بیان کرد: سومین دوره این رویداد ترکیبی از رویداد کارآفرینی و ایده‌پردازی (Idea board) است، به‌طوری‌که در این رویداد افراد به بررسی همه‌جانبه یک چالش یا مشکل تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی می‌پردازند و سعی در حل آن دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان کیهان ور دبیر سومین رویداد کارآفرینی «استم‌آپ» که همزمان با سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود، بیان کرد: امروز فرایند کارآفرینی و تجاری‌سازی وارد سطح جدید در عرصه جهانی و به‌تبع آن در کشور شده است. در همین راستا مفهوم جدیدی به نام ارزش‌آفرینی ایجادشده است. وی توضیح داد: در ارزش‌آفرینی علاوه بر فرایندهای مربوط به اشتغال و افزایش ضریب کسب‌وکار افراد، اتفاقی که می‌افتد این است که ایده به سمتی هدایت می‌شود که با ایجاد ارزش‌افزوده (ارزش‌افزوده به تناسب ایده و تیم می‌تواند متفاوت باشد) به سمتی حرکت می‌کند که بار معنوی موضوع بالاتر می‌رود.

به گفته کیهان ور، این ارزش‌آفرینی امروزه در کشور ما خود را نشان داده است. البته بسیاری از این اقدامات در بستر فناوری اطلاعات (IT) صورت گرفته است. اما در سراسر دنیا در حیطه‌های متفاوتی به خصوص حیطه‌های تخصصی این ارزش‌آفرینی صورت می‌پذیرد. دبیر سومین رویداد کارآفرینی «استم‌آپ» گفت: در همین راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، مبدع برگزاری رویداد استارتاپی ویژه فرایندهای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که انواع و اقسامی از این رویداد کارآفرینی وجود دارد. این رویداد کارآفرینی تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را «استم‌آپ» نام‌گذاری کرده ایم که این نام‌گذاری برای نخستین بار در دنیا مطرح شده است. کیهان ور توضیح داد: نخستین استم‌آپ، سال ۱۳۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد. دومین رویداد همزمان با دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و سومین استم‌آپ همزمان با سومین دوره این جشنواره در سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، استم‌آپ یک فرآیند بومی شده است که بسیار می‌تواند با فرهنگ ایرانی همسو باشد. از جمله ویژگی‌های استم‌آپ ۲ این بود که برای نخستین بار دانش آموزان نیز در این رویداد شرکت کردند. این رویداد در دور دوم خود شاهد شرکت علاقه‌مندان ۲۳ شهر کشور بود. دبیر رویداد کارآفرینی «استم‌آپ» بیان کرد: برنامه داریم استم‌آپ ۳ ترکیبی از رویداد کارآفرینی و Idea board باشد. به‌طوری‌که به سمت حل مسئله یا چالشی مشخص پیش رویم. در این رویداد افراد به حل مشکلات تخصصی اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به این نکته که برگزاری رویداد کارآفرینی به صورت تخصصی کار ساده‌ای نیست، ادامه داد: در رویدادهای عادی ایده‌های مختلفی وجود دارد، اما در این مورد در کنار مربی‌های دیگر باید یک مربی موضوع تخصصی هم حضور داشته باشد. کیهان ور دستاورد مهم استم‌آپ (۱) را تأسیس یک شرکت تخصصی در حوزه مشاوره و توسعه ی محصول و کالای ایرانی عنوان کرد که می‌تواند قدم بزرگی در توسعه دستاوردهای سلول‌های بنیادی کشور باشد. این شرکت فرآیند مستندسازی اقدامات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور را انجام می‌دهد.

وی نگاه به رویداد کارآفرینی را نگاهی متعالی دانست و بیان کرد: در “رویداد استارتاپی” اجزای متعدد موفقیت به‌ویژه همکاری تیمی، توسعه ایده، حل مسائل پیچیده و بسیاری از مهارت‌های ضروری برای توسعه ارزش جای داده شده است.

لازم به یادآوری است سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ۳ لغایت ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد که بخش رویداد استارتاپی این جشنواره از ۴ تا ۶ آذر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.