صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / رشد سینمای کودک در بخش خصوصی محقق می‌شود
رشد سینمای کودک در بخش خصوصی محقق می‌شود

یک کارگردان عنوان کرد

رشد سینمای کودک در بخش خصوصی محقق می‌شود

کارگران فیلم سینمایی «فصل بلوغ»، گفت: وقتی نهادهای مرتبط برای رشد سینمای کودک و نوجوان ورود نمی‌کنند، باید بخش خصوصی دست به کار شود.

کارگران فیلم سینمایی «فصل بلوغ»، گفت: وقتی نهادهای مرتبط برای رشد سینمای کودک و نوجوان ورود نمی‌کنند، باید بخش خصوصی دست به کار شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، رهبر قنبری روز دوشنبه درباره اهمیت توجه به سینمای کودک و نوجوان و دلیل شکل گیری تشکل خصوصی برای حمایت از این گروه سنی در سینما، اظهار داشت: همواره نیاز به سینمای کودک و نوجوان در کشور وجود داشته اما متولی جدی که در این حوزه ورود کند شکل نگرفته، بنابراین بنده به همراه برخی از اهالی سینما تصمیم به تاسیس تشکلی تحت عنوان «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» کردیم.
قنبری از علی عبدالعلی‌زاده، وحید گلستان، غلامرضا آزادی، ایرج طهماسب، نادره ترکمان، بیتا منصوری، وحید نیک‌خواه‌آزاد، رهبری قنبری و حسن آقاکریمی به عنوان اعضای این تشکل نام برد و افزود: مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان به صورت کاملا خصوصی تاسیس شده است .
وی در عین حال تاکید کرد: هر نهادی از جمله وزارت ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد سینمایی فارابی، آموزش و پرورش و صنوف دیگری که تمایل داشته باشند می توانند به ما در این تشکل کمک کنند.
کارگردان فیلم سینمایی «عروسی حسین»، پرداختن به سینمای کودک و تزریق خوراک فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را از وظایف اصلی هر نهاد فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه نهادهای مرتبط با پرورش کودکان و نوجوانان از وظایف خود عدول کرده اند بنابراین ما با تشکیل این مرکز به دنبال حمایت از تربیت کودکان و نوجوانان و ساخت فیلم های سینمایی علمی و تخیلی برای باور کردن و تقویت قوه تخیل کودکان هستیم.
قنبری افزود: سالهاست که آموزش و پرورش فعالیت های فرهنگی خود برای تربیت کودکان و نوجوانان را تنها حول محور جشنوار فیلم رشد خلاصه کرده است اما متاسفانه آثار جدی و با کیفیتی در این جشنواره نمایش و تحلیل نمی‌شود.
کارگردان مستند «آینه‌های غبار گرفته»، افزود: بنابراین نظام تربیتی کودک و نوجوان از فیلم های استاندارد که علاوه بر سرگرمی، تخیل و تفکر فرزندان ما را در این سنین باور کند خالی است و در واقع همه اینها دلایلی شد برای اینکه مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان را راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: در مرحله نخست قصد داریم در بخش اکران، سینمای کودک را فعال کنیم چرا که هر قدر فیلم های با کیفیت در حوزه کودک و نوجوان هم ساخته شود وقتی نوبت اکران مناسب نداشته باشد و نمایش بر پرده سینما را تجربه نکند تاثیر نخواهند داشت و در عمل اتفاقی نیفتاده است.
قنبری تاکید کرد: اگر بخش اکران سینمای کودک و نوجوان فعال شود به طور قطع مشکلات بسیاری از این بخش مرتفع خواهد شد و سینماگران با اطمینان بیشتر برای این گروه سنی به تولید آثار با کیفیت فکر می کنند.
وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه سینمای کودک مخاطب ندارد، گفت: اول اینکه این حرف اصلا درست نیست و سینمای کودک اگر درست هدایت شود مخاطب خود را دارد و به فرض اینکه سینمای کودک مخاطب کمی هم داشته باشد اما باید به اکران آن توجه شود.
نویسنده فیلم «پرنده باز کوچک»، تاکید کرد: خانواده ها همواره برای تربیت کودکان خود هزینه می کند و توقعی هم جز رشد فکری و تربیتی ندارند. سینمای کودک نیز همینطور است بنابراین اگر هم مخاطبان این گروه سینمایی کم باشد اما صورت مسئله را نباید پاک کنیم و با نمایش فیلم کودک در سینماها به تربیت فرزندانمان کمک کنیم.
قنبری با بیان اینکه متخصصان بخش فیلم سازی در حوزه کودک از انسجام درستی برخوردار نیستند، گفت: در مرحله بعد ما در این تشکل به دنبال انسجام بین نویسنده، کارگردان، انیماتور، بازیگر کودک و عوامل فنی فیلم های در آن رده سنی هستیم تا با برنامه ریزی و خبر داشتن از احوال یکدیگر در این حوزه ورود کنیم.
وی درباره آخرین وضعیت تشکل «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» نیز توضیح داد: طی ۱۴ جلسه با حضور اعضا در ۳ ماه گذشته اساسنامه کاملی را مدون کرده ایم که برای ثبت به مراکز ذیربط ارسال شده است و به زودی مجوزهای لازم صادر خواهد شد.
عضو تشکل «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان»، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دوستان به خوبی مطالبات اهالی سینمایِ کودک و نوجوان را پی گیری کنیم و سطح کمّی و کیفی این بخش مهم از سینما را ارتقاء دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.