چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / خریداری ۱۳۰۰ تن گندم از کشاورزان خاش

خریداری ۱۳۰۰ تن گندم از کشاورزان خاش

​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: افزون بر 1300 تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران این شهرستان در چند روز گذشته توسط تعاون روستایی و اداره غله خریداری شده است.

گندم

امان الله طوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت مصوب ۱۳ هزار ریال از سوی تعاون روستایی خریداری می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که امسال افزون بر ۲۴ هزار تن محصول زراعی گندم در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش اظهار کرد: کشت گندم از اواسط آبان سال گذشته با ۱۶ دستگاه ردیف کار به صورت مکانیزه در هشت هزار هکتار زمین شهرستان خاش آغاز شد و تا پایان دی ادامه داشت.

طوقی گفت: برداشت مکانیزه گندم از ۸۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی خاش با ۲۱ دستگاه کمباین و ده‌ها دستگاه دروگر از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد .

مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: محصول گندم ۴۰ درصد از مجموع گستره زمین‌های زراعی و ۲۶ درصد از کل محصولات این شهرستان را به خود اختصاص داده است .

وی بیان کرد: متوسط عملکرد در هر هکتار حدود ۲۷۰۰ کیلوگرم بوده که در برخی از اراضی نیز متوسط عملکرد به دلایل موفقیت در انجام کار و بهره‌گیری از بذرهای اصلاح شده به افزون بر شش تن در هکتار رسیده است .

مدیر جهاد کشاورزی خاش همچنین با اشاره به اینکه برداشت محصول جو در این شهرستان آغاز شده است، گفت: جو تنها محصول زراعی این شهرستان است که سالانه سه نوبت کشت می‌شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.