صفحه اصلی / اصناف / اصناف / ایجاد کارخانه های تولیدی به چند استان محدود نشود
ایجاد کارخانه های تولیدی به چند استان محدود نشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

ایجاد کارخانه های تولیدی به چند استان محدود نشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی استان های کشور باید ظرفیت تولید را داشته باشند و کارخانه های تولیدی نباید تنها در چند استان متمرکز شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی استان های کشور باید ظرفیت تولید را داشته باشند و کارخانه های تولیدی نباید تنها در چند استان متمرکز شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، محسن بیگلری افزود: تولید مقوله بسیار مهمی برای توسعه هر کشور است و باید ظرفیت تولید و ظرفیت ایجاد اشتغال برای همه استانها کشور وجود داشته باشد و اینکه تنها دو یا سه استان دارای کارخانه تولیدی باشند و بقیه استان ها از این ظرفیت محروم باشند، مطلوب نیست. وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کالاهای تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است اما باید با افزایش کیفیت، توان رقابتی را برای حضور در بازار بین المللی داشته باشد لذا تولیدکنندگان باید این اصل را مورد توجه قرار دهند. بیگلری با بیان اینکه واحدهای صنعتی و صنفی از ارکان مهم پیشرفت جوامع شناخته می شوند، گفت: بنگاه های کوچک و متوسط می توانند با تولیدات خود علاوه بر تامین نیازهای داخلی، برای هزاران نفر اشتغالزایی و زمینه رونق اقتصادی کشور را فراهم کند. وی افزود: دولت می تواند نقش مهمی را در حیات اولیه و حمایت از تولیدات داخلی با مواردی چون واگذاری تسهیلات کم بهره ، تسهیل در تامین مواد اولیه ، تمهیداتی برای کاهش هزینه های تولید، کمک به معرفی محصولات از طریق برپایی، نمایشگاه ها و کنترل و جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه با قاچاق داشته باشد؛ کما اینکه کیفیت و خلاقیت تولیدکنندگان ایرانی در ساخت بسیاری از محصولات کمتر از مشابه خارجی نیست اما گاهی اوقات نبود حمایت های لازم و بالا بودن هزینه های تولید و ورود کالاهای قاچاق تولیدکنندگان را با چالش هایی مواجه و به تولید داخلی آسیب وارد کرده است. نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار کولبران گفت: دولت می تواند برای ساماندهی فعالیت کولبران تخفیف گمرکی قابل قبولی برای ورود کالا در نظر بگیرد، هم اکنون مرزهای کشور مسدود شده که بنا به گفته مسئولان این اقدام از سوی کشور همسایه صورت گرفته است؛ اما درحال حاضر مشکل اصلی قطع فعالیت بازارچه های مرزی بوده و به دنبال فعالیت ها از طریق بازارچه های رسمی هستند، بنابراین بازارچه های رسمی از طریق تعرفه گمرکی بالا فعالیت می کنند. عضو مجمع نمایندگان استان کردستان، با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۲۰ هزار کولبر در استان کردستان فعالیت می کنند، گفت: تاکنون پیگیری های بسیاری برای حل مشکلات کولبران با وزیرکشور، معاونان وزارت کشور، معاون پارلمانی رییس جمهور صورت گرفته است، اما نتایج قابل قبولی حاصل نشده است؛ البته طرح مجلس برای ساماندهی کولبران نیز درحال حاضر درکمیسیون های مجلس در مرحله بررسی قراردارد.

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.