صفحه اصلی / اصناف / افزایش مالیات به اصناف آسیب وارد می کند
افزایش مالیات به اصناف آسیب وارد می کند

نایب رئیس اتاق اصناف ایران

افزایش مالیات به اصناف آسیب وارد می کند

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف در برهه کنونی مشکلات عدیده‌ای در بحث مالی در کسب و کارشان دارند و بخشی دیگر از مشکلات آنها هم پیرامون نظام مالیاتی است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف در برهه کنونی مشکلات عدیده‌ای در بحث مالی در کسب و کارشان دارند و بخشی دیگر از مشکلات آنها هم پیرامون نظام مالیاتی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به مشکلات امروز اصناف اظهار کرد: اصناف در برهه کنونی مشکلات عدیده‌ای در بحث مالی در کسب و کارشان دارند و بخشی دیگر از مشکلات آنها هم پیرامون نظام مالیاتی است. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس استان سمنان با اشاره به اینکه مالیات‌ها افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این افزایش به اصناف آسیب جدی می‌زند. نایب رئیس اتاق اصناف ایران، عدم تخصیص اعتبارات لازم در نظام بانکی را از دیگر مشکلات اصناف بیان و اضافه کرد: باید از سوی دولت به این بخش پرداخته شود؛ اصناف نیاز دارند تا در تأمین مالی به آن‌ها کمک شود. شکریه با بیان اینکه صنوف در اشتغال‌زایی سهم بسزایی دارند، تصریح کرد: صنوف نظام تشویقی در تأمین اجتماعی ندارند و بسیاری از آنها تعداد کارگران خود را محدود کرده‌اند؛ در گذشته تا ۱۸۱ رسته شغلی در سرفصل‌های تأمین اجتماعی برای صنوف وجود داشت و الآن به ۱۳ تا ۱۴ رسته شغلی رسیده است. وی افزود: دولت باید در این بخش‌ها به‌ویژه اشتغال کمک کند؛ زیرا اصناف در حوزه اشتغال تأثیرگذار هستند و دولت اگر بخواهد یارانه‌ای در نظام تأمین اجتماعی بدهد، باید در این راستا باشد و از اصناف حمایت کند. نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به اصناف در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اضافه کرد: این زمین‌ها با قیمت بسیار پایین باید به اصناف تعلق بگیرد؛ چراکه می‌تواند بسیاری از صنوف آلاینده صوتی و زیست‌محیطی را سامان داده و هدایت کند تا در این شهرک‌ها مستقر شوند. شکریه با بیان اینکه امیدواریم واحدهای صنفی از مزایای مشابه واحدهای صنعتی برخوردار شوند، اظهار کرد: متأسفانه صنوف از مزایایی نظیر کاهش هزینه‌های برق و مانند آن برخوردار نیستند.

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.