صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراض دموکرات‌ها و فعالان حقوق بشر به سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر به آمریکا
اعتراض دموکرات‌ها و فعالان حقوق بشر به سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر به آمریکا

اعتراض دموکرات‌ها و فعالان حقوق بشر به سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر به آمریکا

قانونگذاران دموکراتیک به معترضان در مقابل مرکز بازداشت مهاجران در نیوجرسی و تگزاس پیوسته و علیه سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر در مرز مکزیک و آمریکا دست به اعتراض و راهپیمایی زدند.

اعتراضات علیه سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر در آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جرولد نادلر، یکی از هفت عضو کنگره از نیویورک و نیوجرسی که با پنج بازداشتی در داخل این مرکز نگهداری از مهاجران دیدار کرده بود، گفت: این چیزی نیست که ما را به عنوان ملت آمریکا نشان می‌دهد.

این راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز در حالی برگزار شد که اخباری از جدا کردن فرزندان از والدینی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند منتشر شده است.

این مساله باعث اعمال فشارهای بیشتر سیاسی بر کاخ سفید حتی از سوی جمهوری‌خواهان حامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شده است.

گزارش‌های اخیر نشان داده است که قریب به ۲۰۰۰ کودک از والدینشان در مرز مکزیک و آمریکا و در بازه زمانی اواسط آوریل تا پایان مه سال جاری میلادی جدا شده‌اند.

مقام‌های واشنگتن از این روش به عنوان ضرورتی برای تامین امنیت در مرزها دفاع کرده‌اند اما این سیاست از سوی رهبران مذهبی، کارشناسان بهداشت و فعالان حقوق مهاجران به شدت محکوم شده و آنها هشدار داده‌اند که این مساله می‌تواند باعث آسیب روانی طولانی مدت بر کودکان شود.

روز یکشنبه همچنین در جنوب تگزاس چند تن از قانونگذاران دموکرات از جمله سناتور جف مرکلی از مرکز روند گشت مرزی در منطقه مک‌آلن بازدید کرده و خواستار توجه بیشتر به سیاست دولت ترامپ در این منطقه شد.

همچنین بتو اورورک، نماینده تگزاس در سنای آمریکا علیه روند بازداشت مهاجران در مرکز نگهداری در نزدیک الپاسو دست به راهپیمایی زد و در جمع معترضان گفت: ما مسئول آنچه هستیم که در حال رخ دادن است. ما باید اوضاع را سروسامان دهیم.

همچنین برخی از جمهوری‌خواهان میانه‌رو نیز به ترامپ گفتند تا دست از سیاست جدا کردن فرزندان از والدین مهاجر بردارد و دو تن از این جمهوری‌خواهان به مقام‌های کاخ سفید نوشتند که باید اطلاعات بیشتری در رابطه با این سیاست‌گذاری ارائه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.