صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / از توزیع ۲٫۵ میلیاردی بن میان سمن‌ها تا کمک به هیات‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی
از توزیع ۲٫۵ میلیاردی بن میان سمن‌ها تا کمک به هیات‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی

بازخوانی پرونده مالی ستاد سمن‌های شهر تهران در شورای پنجم

از توزیع ۲٫۵ میلیاردی بن میان سمن‌ها تا کمک به هیات‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی

رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران از کمک 2.5 میلیاردی به NGOها در دوره قبل، آشفتگی‌های مالی، کمک به هیات‌های مذهبی و ... در دوره قبل ستاد توان افزایی در شورای شهر چهارم انتقاد کرد.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران

به گزارش کسب و کار نیوز مبنی بر کمک به خیریه‌های صوری نیز گفت: عملا یک ماه است که بررسی پرونده‌های گذشته را آغاز کردیم و تا کنون به خیریه صوری برنخوردیم.

رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب در ستاد سمن‌ها امضاء تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و … بوده است، گفت: با این حال این تفاهم‌نامه‌ها خروجی نداشته است.

وی با اشاره به اجرای ۳۶۱ طرح در ستاد توان افزایی سمن‌ها گفت: با اینکه این طرح‌ها امضا شده است اما یا کار خاصی انجام نشده و یا کار انجام شده بسیار ناچیز است به گونه‌ای که خروجی این طرح‌ها را نمی‌توانیم به اسم توان افزایی بنامیم.

وی در مورد نقش شورایاران در ستاد توان افزایی گفت:‌ متاسفانه افزایش ارتباط شورایاران در ستاد توان افزایی اتفاق خوبی بوده است که مورد توجه قرار نگرفته، چرا که ارتباط بین سمن‌ها و شورایاران می‌تواند به تقویت نگاه محلی کمک کند.

نظری در ادامه در مورد برنامه‌های آتی ستاد توان افزایی، تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های مختلف، موسسات عمومی دولتی و غیردولتی در راستای تسهیل گری برای فعالیت سمن‌ها در دستور کار قرار دارد و همچنین نسبت به اصلاح رویه فعالیت ستاد اقدام خواهیم کرد و در جاهایی که ببینیم در مسیر اصلی حرکت نکرده است نسبت به اصلاح آن اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد سمن‌ها باید نقش تسهیل گری برای NGOها داشته باشد، گفت: سعی داریم نقش تسهیل گری و واسطه گری برای NGOها داشته باشیم تا بتوانند هر چه بهتر در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه کمک به NGOها در قالب‌های گذشته همچون بن و سبد کالا نخواهد بود، گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا اندک کمک‌های مالی به سمن‌ها نیز شفاف و ضابطه مند باشد.

وی با بیان اینکه قطعا دوره‌های آموزشی برای سمن‌ها برگزار خواهیم کرد گفت: متاسفانه بانک اطلاعاتی از NGOها در دسترس نیست اما تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ بانک اطلاعاتی NGOها تکمیل شود.

نظری با اشاره به اینکه به دنبال ارزیابی NGOها در راستای انضباط مالی و اداری هستیم، گفت: ما در کمک به NGOها دیدگاهمان سیاسی نیست بلکه شهری است.

وی همچنین افزود: قطعا طرح‌های ستاد توان افزایی را در سایت منتشر کرده و علت تصویب طرح و مبلغ کمک را نیز منتشر خواهیم کرد.

نظری در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی انتشار نام NGOهای دریافت کننده کمک را دارید یا نه؟ گفت: حتما این مسئله بررسی می‌شود و پس از در نظر گرفتن ابعاد حقوقی آن نسبت به انتشار آن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.