صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / آئین بزرگداشت دکتر شریعتی در مزینان برگزار می‌شود
آئین بزرگداشت دکتر شریعتی در مزینان برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت دکتر شریعتی در مزینان برگزار می‌شود

فرماندار داورزن گفت: آئین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر علی شریعتی 29 خرداد ماه جاری در زادگاهش روستای مزینان در شهرستان داورزن واقع در غرب خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بزرگداشت دکتر شریعتی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید غلامعلی پیش‌بینی اظهار کرد: مراسم پاسداشت دکتر شریعتی با همکاری شورای اسلامی مزینان، مردم و علاقمندان به وی روز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه در حسینیه ابوالفضلی شهرستان مزینان برپا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی مزینان و دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر شریعتی نیز گفت: مراسم سالگرد درگذشت مرحوم شریعتی هر ساله در این روستا به صورت مردمی و با حضور علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و اندیشه برگزار می شود.

مهدی مزینانی آزاده افزود: در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل فرهنگی این وزارت و مشاور استاندار خراسان رضوی، صاحبنظران، فرهیختگان، استادان و دانشجویان حضور دارند.

دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذر ماه ۱۳۱۲ در روستای مزینان شهرستان داورزن چشم به جهان گشود.

وی پژوهشگر دینی و از مبارزان فعال مذهبی سیاسی و نظریه پرداز انقلاب اسلامی بود که ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ و در سن چهل و چهارسالگی در انگلستان درگذشت و در دمشق سوریه به خاک سپرده شد.

خودسازی انقلابی، ابوذر، بازگشت، ما و اقبال، تحلیلی از مناسک حج، شیعه، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، هبوط در کویر، زن، تاریخ و شناخت ادیان، حسین وارث آدم، علی حقیقتی بر گونه اساطیر و جهان بینی و ایدئولوژی عناوین برخی از آثار پرشمار دکتر علی شریعتی هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.