صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / خوشه گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی شود
خوشه گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی شود

دبیر اتاق بازرگانی اردبیل:

خوشه گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی شود

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا خوشه گیاهان دارویی در استان اردبیل راه‌اندازی شود که قطعا اگر خروجی این سمینار راه‌اندازی این خوشه باشد برای ما کار ارزشمند، مفید و موثر خواهد بود.

گیاهان دارویی

به گزارش کسب و کار نیوز، دبیر اولین سمینار گیاهان دارویی در استان اردبیل نیز در مورد ابعاد مختلف تاثیر گیاهان دارویی در زندگی انسان و هم‌چنین استفاده از این نعمت الهی گفت: کشورهایی نظیر چین و هندوستان درآمد هنگفتی را از تولید، عرضه و صادرات گیاهان دارویی نصیب خود کرده‌اند در حالی که کشورمان منابع غنی تولید این گیاهان دارویی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محمدرضا رجب‌نژاد بیان کرد: در حالی که ۲۵۰ بیمارستان طب سنتی و درمان گیاهان دارویی در چین فعالیت کرده و بیش از هزاران داروخانه در این زمینه فعال هستند کشور چین ۵ میلیارد تومان درآمد از این محل دارد در حالی که ما هنوز نتوانستیم در این حوزه به شکل منسجم و مناسب عمل کنیم.

وی ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های مرتبط با گیاهان دارویی را یادآور شد و افزود: باید حلقه مفقوده فعالان این حوزه نظیر جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و مراکز بیمارستانی و پزشکان به خوبی شناسایی شده و ضمن فعال کردن عطاری‌ها و آموزش به آنها بتوانیم از این ثروت عظیم به نفع تولید اشتغال و کارآمدی اقتصادی بیشتر استفاده کنیم.

در ادامه این نشست میرفخرایی دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی نیز با بیان این‌که ۱۶۰ کمپانی در عرصه تولید گیاهان دارویی به عضویت این انجمن درآمدند، گفت: در حال حاضر با صدور پروانه تولید و بسته‌بندی برای واحدهای مختلف سعی می‌کنیم تا توان تولید و فرآوری را در این بخش افزایش دهیم هر چند که هنوز از کشورهایی نظیر چین و هندوستان در این عرصه عقب هستیم.

وی ادامه داد: در حالی که گردش مالی حوزه گیاهان دارویی تا آخر سال ۹۶ قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، ما باید این توان خود را به سرعت افزایش دهیم، به طوری که در رقم ۱۲۰ میلیارد دلار مبادلات جهانی سهم خوبی را برای خودمان داشته باشیم.

این مسئول افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر است ۲۰ درصد مصرف داروی کشور از محل گیاهان دارویی باشد که این خود فرصت مناسبی را برای تحول در این بخش فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.