صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چالش‌ پنتاگون برای جایگزینی هلی‌کوپترهای روسی ارتش افغانستان با هلی‌کوپترهای آمریکایی
چالش‌ پنتاگون برای جایگزینی هلی‌کوپترهای روسی ارتش افغانستان با هلی‌کوپترهای آمریکایی

چالش‌ پنتاگون برای جایگزینی هلی‌کوپترهای روسی ارتش افغانستان با هلی‌کوپترهای آمریکایی

پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که طرح‌های آمریکا برای جایگزین کردن هلی‌کوپترهای مدل روسیه‌ای MI-۱۷ در ارتش افغانستان با هلی‌کوپترهای آمریکایی بلک هاوک با "چالش‌های جدیدی" روبرو شده چرا که هلی‌کوپترهای روسیه‌ای برتر هستند.

هلیکوپترهای بلک هاوک

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسپوتنیک، این مساله از جانب بازرس کل ارشد پنتاگون در یک گزارش سه ماه یکبار درباره عملیات‌ استقرار نظامیان آمریکایی در افغانستان مطرح شده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند: تصمیم اعطای ۱۶۰ هلی‌کوپتر نوسازی شده بلک هاوک به کابل به منظور تقویت چشمگیر قابلیت‌های نیروی هوایی افغانستان و کمک به شکسته شدن “بن‌بست” جنگ در این کشور گرفته شده است.

این هلی‌کوپترهای بلک هاوک قرار است جایگزین هلی‌کوپترهای MI-۱۷ در ارتش افغانستان شود که قابلیت ترابری و حمله دارد.

پنتاگون در گزارشی هشدار داد: این عملیات به دلیل “عدم مهارت‌های فنی لازم” میان خلبان‌های آموزش دیده افغان و موانع دیگر مثل “عدم آموزش درست زبان انگلیسی” با مشکل روبرو شده است.

طبق گزارش نهاد بازرسی ارشد نقایص دیگری نیز مطرح هستند.

در این گزارش تصریح شد هلی‌کوپترهای بلک هاوک ظرفیت کمتری به نسبت هلی‌کوپترهای MI-۱۷ دارند و نمی‌توانند محموله‌های بزرگتری که هلی‌کوپترهای MI-۱۷ حمل می‌کند را حمل کند. این هلی‌کوپترها نمی‌توانند به طور کلی به لحاظ باربری به پای هلی‌کوپترهای MI-۱۷ برسند و درمجموع یک هلی‌کوپتر MI-۱۷ به اندازه دو هلی‌کوپتر بلک هاوک ظرفیت گنجایش بار دارد.

همچنین این گزارش گفت: هلی‌کوپترهای بلک هاوک نمی‌تواند در ارتفاعات بالا پرواز کنند و به این ترتیب در مناطق دور افتاده کوهستانی افغانستان قادر به انجام عملیات نیستند در حالی که هلی‌کوپترهای MI-۱۷ چنین توانایی را دارد.

این گزارش نتیجه گرفته که هلی‌کوپترهای روسیه‌ای به این ترتیب در آینده نزدیک همچنان نقش ضروری در افغانستان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۴۷ برابر میانگین سه دهه گذشته کالاهای تملیکی در دولت سیزدهم به فروش رفت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سعید غلامی باغی با ارائه گزارشی از عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.