صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / همه بازیگران سینما برای تئاتر مناسب نیستند
همه بازیگران سینما برای تئاتر مناسب نیستند

حمید رضا نعیمی کارگردان و نمایشنامه نویس

همه بازیگران سینما برای تئاتر مناسب نیستند

حمید رضا نعیمی کارگردان و نمایشنامه نویس معتقد است: تمامی بازیگران سینما نمی‌توانند برای بازی بر صحنه تئاتر مناسب باشند.

حمید رضا نعیمی کارگردان و نمایشنامه نویس معتقد است: تمامی بازیگران سینما نمی‌توانند برای بازی بر صحنه تئاتر مناسب باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، نعیمی با بیان اینکه هر کارگردان حق دارد هر بازیگری را برای نمایش خود انتخاب کند، تصریح کرد: بازیگران می‌توانند از میان هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون انتخاب شده باشند اما این افراد باید با معنا و مفهوم تئاتر عالی هم‌خوانی داشته باشند تا تماشاگران در تمام مدت حضورشان بر صحنه آنان را بپذیرند.
وی افزود: تمام مسئولیت تولید یک تئاتر خوب برعهده کارگردان است. او باید برای بازی نامناسب بازیگری که نمی‌تواند تماشاگر را راضی نگه دارد، پاسخگو باشد. البته برخی از بازیگران سینما موفق شدند اتفاق خوبی را در تئاتر رقم بزنند اما این مساله همه بازیگران را شامل نمی‌شود.
کارگردان و نمایشنامه نویس «سقراط»، اظهار داشت: مطمئنا همه هنرمندان سینما نمی‌توانند بازیگرانی خوبی برای تئاتر باشند. در سراسر جهان نیز معدودی از بازیگران از حوزه سینما به عرصه تئاتر قدم گذاشته‌اند.
وی حضور بازیگران تئاتر را در عرصه سینما امری عادی دانست و خاطرنشان کرد: در صحنه نمایش، بازیگر ساخته و توانمند می‌شود زیرا بازی کردن در مقابل تماشاگر است که یک بازی هنرمندانه را به ثمر می‌رساند.
نعیمی با بیان اینکه هم‌نفسی بازیگر با تماشاگر فقط روی صحنه تئاتر اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: این نکات به معنای کاستن از ارزش‌های بازیگران در مقابل دوربین نیست اما اتفاق خوشایند برای یک بازیگر ابتدا حضور در صحنه تئاتر و سپس در عرصه سینما است.
کارگردان نمایش «شوایک یک سرباز ساده دل» تاکید کرد: بازیگر مناسب برای تئاتر را می‌توانیم با یک راه رفتن ساده در صحنه تشخیص دهیم زیرا اعتماد به نفس و توانمندی برای ارتباط با تماشاگر از همین حرکت ساده آشکار می‌شود.
وی افزود: بازیگرانی که برای تئاتر خود را آماده می‌کنند با تلاش و صرف زمان بسیار می‌توانند به این توانمندی دست یابند.

** انتخاب بازیگر برای فروش در گیشه، توهین به هنرمند است
نعیمی با بیان اینکه دعوت از یک بازیگر برای فروش بیشتر در گیشه یک نمایش توهین به این هنرمندان است، اظهار داشت: این انتخاب از ارزش کار هنرمند می‌کاهد چرا که تنها از شهرت این افراد برای فروش بیشتر بهره برده می‌شود که این بزرگترین توهین به کارنامه بازیگر است.
نویسنده نمایش «وعده‌گاه نهنگ‌ها» تصریح کرد: کارگردان برای انتخاب بازیگر باید محبوبیت، شهرت، توانایی و خوش نامی یک بازیگر را در نظر بگیرد و هنرمندی را انتخاب کند که تماشاگر او را به دلیل کیفیت بازی روی صحنه دوست داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

چطور «نون خ» دومین سریال پرتداوم صداوسیما شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجموعه تلویزیونی «نون خ» که این روزها فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.