صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تربت جام؛ بدون نگارخانه، تماشاخانه و سالن همایش

تربت جام؛ بدون نگارخانه، تماشاخانه و سالن همایش

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت جام گفت: این شهرستان علی‌رغم این که در فرهنگ و هنر جزو رتبه های اول استان قرار دارد، اما از نظر امکانات بسیار محروم و محروم از نگارخانه، تماشاخانه و سالن همایش است.

نگارخانه اشراق

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین حیدربیگی امروز ۲۷ خرداد ماه در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران تربت جام که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با انتقاد شدید از محرومیت‌های زیرساختی تربت‌جام در حوزه فرهنگ و هنر اظهار  کرد: خرسندیم که مسئله پیشرفت در حوزه فرهنگ این منطقه طولی است و عرضی نیست. این شهرستان از نظر تعداد هنرمندان بسیار امید بخش است و در رتبه‌های نخست استان قرار دارد.

وی ادامه داد: تربت جام در حوزه فرهنگ و هنر یک جایگاه ویژه در استان دارد، اما علی‌رغم تمام پتانسیل‌های آن به لحاظ امکانات بسیار ضعیف و محروم است. امکانات بسیار کمی در شهرستان وجود دارد.

حیدربیگی عنوان کرد: مجتمع فرهنگی از چندین سال پیش کلنگش به زمین خورده اما رها شده و آهن‌های آن زنگ زده‌اند، پژوهشگاه موسیقی نیز در همین وضعیت قرار دارد و همچنین سالن همایش مناسب در شهرستان وجود ندارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام تاکید کرد: نگارخانه، تماشاخانه، سینما و… در این شهرستان وجود ندارد، حتی علی رغم برگزاری همایش‌های بین المللی در این شهرستان، از هیچگونه زیرساختی برخوردار نیست و در این حوزه بسیار ضعیف هستیم. در دو سال آینده همایش بزرگ بین‌المللی هزاره شیخ جام برگزار خواهد شد اما با چه زیرساختی می‌خواهد برگزار شود؟ چه زیرساخت بین المللی وجود دارد؟ 

حیدربیگی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه خبری صداوسیما احساس می‌شود شهرستان تربت‌جام ضعیف عمل می‌کند و بعضی شهرستان‌های کوچک‌تر مرتبا اخبارشان در استان منعکس اما احساس می‌شود تربت جام در این حوزه با ضعف روبرو است.

وی با بیان اینکه یکی از سخت ترین کارها حوزه خبری است، بیان کرد: ما فضای رکود در عرصه خبری را نمی‌خواهیم و از تلاطم حوزه خبر استقبال می‌کنیم. خبرنگاران خبرنگهدار نباشند و با نیت‌های خالص همه اخبارشان را منتشر کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.