صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تجهیز بیمارستان‌ “روزبه” به دستگاه ثبت فعالیت‌های “الکتریکی مغز”
تجهیز بیمارستان‌ “روزبه” به دستگاه ثبت فعالیت‌های “الکتریکی مغز”

تجهیز بیمارستان‌ “روزبه” به دستگاه ثبت فعالیت‌های “الکتریکی مغز”

بیمارستان تخصصی روانپزشکی "روزبه " تهران با هدف ترویج علوم شناختی، تامین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به دستگاه "الکتروانسفالوگرام 64 کاناله " ( ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز) مجهز شد.

ام آر آی مغز با رزلوشن بالا

به گزارش کسب و کار نیوز، این اقدام در راستای تمرکز بر تربیت و توسعه نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز آزمایشگاه‌ها و آماده‌سازی ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی  انجام می‌شود و به عنوان یک اولویت در راهبرد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی جایگاه ویژه‌ای دارد. 

ستاد توسعه علوم شناختی تلاش می‌کند با فراهم آوردن زمینه‌های حمایتی، فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده‌تری را برای دانشجویان، اساتید و متخصصان در حوزه‌های علوم شناختی مهیا کند و گامی عملی در امر تربیت کارشناسان آزمایشگاهی در حوزه‌های علوم شناختی برداشته شود. 

محمد حسین مقامی کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی اعلام کرد: با حمایت‌های ستاد در سال جاری تاکنون سه مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه “الکتروانسفالوگرام ۶۴ کاناله ” ثبت فعالیت های الکتریکی مغز تجهیز شدند و در یک ماه آینده نیز دو مرکز علمی و تخصصی دیگر به این دستگاه مجهز می‌شوند. 

مدیران ارشد ستاد علوم شناختی معتقدند: توان‌مندی در تامین زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز ارائه‌کنندگان خدمات شناختی یکی از الزامات موفقیت برنامه‌های توسعه و تعالی ارائه خدمات شناختی در کشور  است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، کمک به ارتقای امنیت ملی کشورمان با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از اولویت‌های جدی ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود و به واسطه حمایت‌های این ستاد، بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح‌ های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین می‌شود و تلاش‌های وسیع با هدف کاهش وابستگی‌ها و صرفه‌جویی‌های ارزی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.