صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مقاومت برخی سیاستمداران در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی
مقاومت برخی سیاستمداران در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد

مقاومت برخی سیاستمداران در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه باید ساماندهی مراکز آموزش عالی بدون دخالت سیاستمداران به وزارت علوم واگذار شود، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان بخاطر منافع شخصی خود دنبال توسعه مراکز آموزش عالی هستند و حتی در برابر تعطیلی برخی مراکز بی کیفیت مقاومت می‌کنند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر محمد کافی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به مهم‌ترین راهکار ساماندهی مراکز آموزش عالی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که افرادی که به آراء مردم نیاز دارند، تلاش می‌کنند تا قول راه‌اندازی مراکز علمی در آن منطقه یا شهرستان بدهند، در حالی که نباید این افراد مراکز علمی را وجه‌المصالحه رای‌گیری قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: منافع شخصی برخی مسئولان موجب شده ما امروزه شاهد توسعه بی‌رویه مراکز آموزش عالی در کشور باشیم. بطوریکه برخی شهرستان‌های بسیار کوچک بیش از ۱۰ مرکز آموزش عالی دارند و ۲۵ درصد ساکنین آن‌ها دانشجو هستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس در برابر تعطیلی برخی مراکز آموزش عالی ناکارآمد مقاومت می‌کنند، گفت: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد که براساس آن مراکز غیر کیفی باید تجمیع یا حذف شوند. این در حالی است که متاسفانه برخی مسئولان بخصوص نمایندگان مجلس بخاطر منافع شخصی خود در برابر اجرای این طرح و در نهایت تعطیلی آن مراکز مقاومت می‌کنند و این اقدام آنها با مصالح و منافع ملی در تضاد است.

دکتر کافی اظهارکرد: باید اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی بدون دخالت سیاستمداران به وزارت علوم واگذار شود تا یک مرکز برای آینده آموزش عالی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند و اینطور نباشد که امروزه هر یک از زیر نظام‌های آموزشی نظیر دانشگاه آزاد، دانشگاه‌ فنی‌حرفه‌ای، علمی – کاربردی و پیام نور بخواهند ساز خود را داشته باشند و دنبال گسترش رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه باشند.

به گفته وی، اگر برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور توسط وزارت علوم صورت بگیرد، نگاه انقباضی به رشته‌ها و مقاطع در خصوص همه زیرنظام‌های آموزشی، اجرایی خواهد شد و پراکندگی تصمیم‌گیری در این زمینه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.