صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پارلمان اروپا: رژیم آل خلیفه به حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارد

پارلمان اروپا: رژیم آل خلیفه به حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارد

پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه بحرین به حقوق بشر احترام نمی‌گذارد، از رژیم آل خلیفه خواست تا از پیگرد مدافعان حقوق بشر دست بردارد و فعالان سیاسی را هر چه سریعتر از زندان آزاد کند.

مشارکت ستودنی زنان در انقلاب بحرین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الجزیره، پارلمان اروپا با تصویب بیانیه‌ای از رهبران بحرین خواست که به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و حقوق زندانیان از جمله زندانیان عقیدتی و نیز کسانی که به خاطر فعالیت در زمینه حقوق بشر روانه زندان شده‌اند، رعایت کند.

در این بیانیه که ۴۷۹ نماینده پارلمان اروپا آن را تایید کرده و ۹۷ نفر با آن مخالفت کرده‌اند، از مسئولان بحرینی خواسته شده تا هر چه سریعتر فعالان بازداشتی و در مقدمه آنها نبیل رجب، فعال سرشناس حقوق بشر این کشور که به پنج سال زندان محکوم شده است را آزاد کنند.

اخیرا انتقادها از حاکمان بحرین به دلیل نقض حقوق بشر به شدت افزایش یافته است. ماه گذشته میلادی دیده‌بان حقوق بشر از مجلس سنای آمریکا خواست تا مانع امضای دو قرارداد فروش سلاح به بحرین شود چرا که این سلاح‌ها در سرکوب مردم غیرنظامی آن کشور استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.