صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / مراسم نماز عید سعید فطر در بوسنی و هرزگوین برگزار شد
مراسم نماز عید سعید فطر در بوسنی و هرزگوین برگزار شد

مراسم نماز عید سعید فطر در بوسنی و هرزگوین برگزار شد

نماز عید فطر صبح همزمان با ایران اسلامی و با حضور پرشور انبوه مسلمانان بوسنیایی، در تمام مساجد این کشور برگزار شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز،  محمود حیدری سفیر کشورمان در دیدار با رئیس العلمای مسلمانان بوسنی و هرزگوین که در مقر جمعیت اسلامی برگزار شد ضمن تبریک حلول عید سعید فطر گفت: از خداوند متعال برای ملت بوسنی هرزگوین و همه مسلمانان سراسر جهان  آرامش و موفقیت روز افزون مسئلت می کنم و امیدوارم عید فطر به نماد وحدت امت اسلامی تبدیل شود.

همچنین حسین افندی کاوازوویچ رئیس جامعه اسلامی بوسنی در خطبه نماز عید فطر در مسجد غازی خسروبیگ سارایوو که با حضور رییس شورای ریاست جمهوری، مقامات ارشد مسلمان و سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد گفت: در طول ماه مبارک رمضان ما مهمان خداوند بودیم و با روزه داری و عبادت تلاش کردیم تا خود را به خدا نزدیک تر کنیم و خداوند متعال را شاکر هستیم که یک بار دیگر توانستیم این عید بزرگ را درک کنیم.
وی همچنین در این دیدار با تبریک عید سعید فطر به سفیر کشورمان برای رهبر معظم انقلاب ، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در مراسم ویژه ایرانیان مقیم سارایوو و جمعی از دوستداران اهل بیت (ع) نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی از اساتید حوزه علمیه قم پس از ادای نماز عید فطر، در خطبه ها فضایل این عید سعید را تشریح و اظهار کرد: رمضان موجب محو رذایل اخلاقی، رشد ارزشهای الهی و تقریب بیشتر  مسلمانان به سنت نبوی و‌ پیامبر اکرم ص شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عیدی نیز طی سخنانی در این اجتماع معنوی ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای روحی و آموزه های اخلاقی ماه رمضان همچنان پایدار و مداوم باشد.

سفیر کشورمان همچنین در دیداری جداگانه با  مصطفی سریچ رئیس کنگره جهانی بوشنیاک ها و رئیس العلمای سابق بوسنی عید سعید فطر را به وی تبریک گفت.

رئیس کنگره جهانی بوشنیاک ها ضمن تبریک متقابل عید فطر خواستار افزایش تلاش ها برای استقرار صلح در جهان اسلام شد و تصریح کرد:اعتدال راهکار پیروزی بر افراط گرایی و غلبه بر مشکلات جاری در جهان اسلام است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.