صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تامین ۷۰ میلیون متر مکعب نیاز آبی مشهد از سد دوستی

معاون استاندار خراسان رضوی اعلام کرد :

تامین ۷۰ میلیون متر مکعب نیاز آبی مشهد از سد دوستی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مشکل کمبود منابع آبی در تابستان امسال با مشارکت و همراهی مردم قابل مدیریت است.

سد دوستی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد مقدوری با بیان این مطلب اظهار کرد: تابستان امسال به دلیل کاهش نزولات جوی در استان و افزایش درجه حرارت هوا با مشکل تامین آب مواجه‌ایم اما این کمبود در حدی نیست که بحران جدی برای مردم ایجاد کرده و یا نیاز به جیره‌بندی آب باشد.

وی عنوان کرد: درعین حال با توجه به شرایط ، به شدت به مشارکت همه از جمله صنعت، کشاورزی، بخش خانگی در امر صرفه‌جویی و کاهش مصرف نیازمندیم تا بتوانیم این موضوع را در تابستان امسال به خوبی مدیریت کرده و پشت سر بگذاریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد : هفته آتی در کارگروه سازگاری با کم آبی استان کلیه راهکارها و اقدامات بخش‌های مختلف برای موضوع سازگاری با کم آبی اعم از موضوعات مربوط به بخش شرب، آبیاری فضای سبز ، کشاورزی و صنعت نهایی شده و محور عمل هر بخش قرار می‌گیرد.

مقدوری در توضیح شرایط استان نسبت به دوره بلندمدت نیز بیان کرد: به جز منطقه کلات همه مناطق استان با کاهش نزولات جوی مواجه بوده و دچار مشکل هستند، اما بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی استان چون شهرستان‌های خواف و تایباد با کمبود آب و مشکلات بیشتری مواجه‌اند.

وی تاکید کرد: با پیش‌بینی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان برنامه‌ریزی شده تا برای مردم مشکل جدی در این حوزه ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عین حال همچون سال‌های گذشته که حدود ۵۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شد امسال هم به دلیل کاهش نزولات تعداد روستاهای بیشتری را به صورت سیار آبرسانی می‌کنیم .

مقدوری در خصوص تامین آب مشهد هم گفت: امسال بر اساس برنامه مصوب، مقرر شده ۷۰ میلیون مترمکعب نیاز آبی مشهد از سد دوستی تامین و منتقل شود، که عمده دبی انتقالی در تابستان خواهد بود بخش قابل توجه نیاز آبی سال جاری این کلانشهر از این طریق پوشش داده می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری مردم و بخش‌های مختلف در کاهش و مدیریت مصرف آب افزود: بحران امسال در ابتدای سال به دلیل کمبود بارش‌ها جدی بود اما خوشبختانه تاخیر گرما توام با بارندگی متناوب خود در کاهش این معضل بسیار کمک کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در این میان یکی از اقدامات بسیار موثر در این حوزه آن است که مردم سطح کولرهای آبی را بپوشانند که این خود تا ۲۰ درصد مصرف آب کولر را کاهش می‌دهد که این رقم در سطح بیش از یک میلیون واحد اقامتی رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.