سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / ۹۹ درصد سنگ تولید داخل است
۹۹ درصد سنگ تولید داخل است

رکود بازار سنگ را فرا گرفته است

۹۹ درصد سنگ تولید داخل است

رئیس اتحادیه سنگبر و سنگتراش گفت: بیش از ۹۹ درصد سنگ تولید داخل کشور است و تنها نیم درصد نیاز از طریق واردات تامین می شود.

رئیس اتحادیه سنگبر و سنگتراش گفت: بیش از ۹۹ درصد سنگ تولید داخل کشور است و تنها نیم درصد نیاز از طریق واردات تامین می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، مهدی ملک زاده افزود: بازار فروش سنگ به ساخت و ساز وابسته است، زمانی که ساخت و ساز صورت نگیرد، بازار دچار رکود خواهد شد و در حال حاضر به دلیل بالارفتن قیمت آهن آلات از میزان ساخت و سازها کاهش یافته و بازار با رکود شدید همراه شده است. وی تصریح کرد: ظرفیت بالایی برای صادرات سنگ کار شده و تراشیده شده داریم اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها و نبود دیپلماسی مناسب صادرات تنها به صورت خام فروشی داریم که از طریق معادن صورت می گیرد که این تنها به ضرر تولیدکننده داخلی و به نفع تولیدکنندگان خارجی خواهد بود. ملک زاده اظهار کرد: قیمت سنگ چهار سال است که ثابت بوده و تغییری نداشته و بازار برای فعالان این بخش از بین رفته و اکنون رونق کسب و کار در این صنف وجود ندارد. رئیس اتحادیه سنگبر و سنگتراش اظهار کرد: تمام تولیدی های سنگ در تهران جمع شده است و همه تولیدکنندگان به شهرک های صنعتی در شهر ری رفته اند. در حال حاضر حدود ۲ هزار واحد سنگ فروشی در تهران داریم که تنها ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب هستند و به دلیل اینکه اتحادیه حق پلمب ندارد، اماکن نیز نظارت کافی برای بستن واحدهای فاقد پروانه نمی کند.

همچنین مطالعه کنید:

کمبودی در عرضه شکر و برنج نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا کنگری گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.