صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / پروژه های عمرانی در معرض قضاوت مردم قرار دارند
پروژه های عمرانی در معرض قضاوت مردم قرار دارند

شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه معاون فنی و عمرانی شهرداری عنوان کرد:

پروژه های عمرانی در معرض قضاوت مردم قرار دارند

شهردار تهران خواستار توجه به 2 محور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شهروندان در مجموعه فعالیت های عمرانی شد.

افشانی

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس سید محمدعلی افشانی که در آیین تکریم و معارفه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران سخن می گفت، با بیان آنکه پروژه های عمرانی به ویژه آن دسته از طرح هایی که در قالب برنامه زمانی تعیین شده به سرانجام نمی رسند، همواره در معرض قضاوت عمومی قرار دارند، یادآور شد: تکمیل عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در موعد مقرر یکی از اولویت های اساسی مدیریت شهری است چراکه زمان اجرای زیرساخت های عمرانی در ذهن شهروندان شامل مدتی معین و محدود است.

وی به سرانجام رسیدن پروژه های عمرانی در موعد مقرر را نماد عملکرد دستگاه های اجرایی دانست و با تاکید بر آنکه پروژه های عمرانی، شاخصی برای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری به شمار می آیند، یادآور شد: ۲ محور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شهروندان که شامل شاخص هایی کمی و قابل اندازه گیری است باید سرلوحه فعالیت های عمرانی قرار گیرند.

شهردار تهران اولویت بندی اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی براساس اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی را به عنوان ضرورتی اساسی برشمرد و در عین حال تاکید کرد پروژه هایی که از این پس تعریف می شوند باید متناسب با منابع درآمدی باشند.

در این نشست دکتر پیروز حناچی معاون سابق فنی و عمرانی نیز طی سخنانی ضمن تشریح ماموریت های معاونت و وضعیت پروژه های در حال اجرا، ورود خود به این حوزه را توأم با وجود تعهدات مالی، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و منابع محدود درآمدی دانست و یادآور شد اولویت بندی پروژه‌های عمرانی براساس میزان پیشرفت فیزیکی و مشکلات کارگاه های عمرانی برای شهروندان از اقداماتی است که سبب راهبری بهتر روند تکمیل پروژه های نیمه تمام طی ماه‌های اخیر شده است. ضمن آنکه طی همین دوره نگاه صرفا عمرانی به پروژه‌ها کمرنگ شده و رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در تعریف و اجرای پروژه های عمرانی تقویت شده است.

در ادامه این نشست مهندس ایرج معزی معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن مثبت ارزیابی کردن سیاست ها و اولویت های موجود در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، بر استمرار این راهبردها تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، وی همچنین تعریف روش های نوین تامین منابع مالی و خصوصا منابع غیرنقدی را یکی از اولویت های پیش روی معاونت فنی و عمرانی ذکر و اضافه کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران آماده است ضمن پیش بردن ماموریت های اصلی خود در تکمیل زیرساخت های عمرانی پایتخت با نگاهی چند وجهی، بسترهای همکاری با حوزه معاونت معماری و شهرسازی را توسعه دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.