سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / نمایشگاه داران نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارند
نمایشگاه داران نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارند

عرضه خودرو به بازار کم شده است

نمایشگاه داران نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: نمایشگاه داران و کسبه هیچ نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارند و دلیل افزایش قیمت خودرو ، کاهش عرضه و انحصاری بودن آن است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: نمایشگاه داران و کسبه هیچ نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارند و دلیل افزایش قیمت خودرو ، کاهش عرضه و انحصاری بودن آن است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، سعید موتمنی افزود: خودرو یک کالای اساسی است و مردم بر حسب نیاز خود خرید می‌کنند. دلیل افزایش قیمت خودرو عرضه کم از سوی کارخانه های خودروسازی است و زمانی که در عرضه آن وقفه ایجاد شود، باعث نابسامانی و بالا رفتن قیمت ها می شود. وی از انحصاری بودن تولید خودرو در کشور انتقاد کرد و گفت: خودرو نیز مانند دیگر کالاها قیمت جهانی دارد و نباید اینقدر اختلاف قیمت بین بهای کارخانه و بازار وجود داشته باشد. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو افزود: در حال حاضر تولیدات کارخانه خودروسازی مختص ۶ ماه پیش است و نباید اینقدر افزایش قیمت داشته باشد. زمانی که شرکتی تولیدات خود را پیش فروش می‌کند، یعنی قطعات خودرو را خریداری کرده است . اینکه خودروساز از تحویل دادن خودرو ثبت نامی خودداری می کند، تخلف به حساب می آید. وی تصریح کرد: خودروسازان بر اساس قطعات و مواد اولیه موجودی خود نسبت به پیش فروش تعدادی خودرو می کنند و بر اساس آن ثبت نام صورت می گیرد و لذا نباید خودروساز از تحویل خودرو امتناع کند. موتمنی افزود: اینکه خودروسازان می‌گویند دلالان بازار را برهم زده اند راه حل منطقی دارد. خودروسازان می توانند خودروهایی را که نمایندگی ها و کسانی که در حجم بالا خریداری می کنند، روی سند آن قید کنند که تا ۲ سال غیر قابل انتقال است تا ازدحامی برای خرید خودرو صورت نگیرد. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: زمانی که کارخانه به اندازه کافی خودرو به بازار عرضه کند، افزایش قیمت صورت نمی‌گیرد و قیمت ها در بازار به نرخ کارخانه برمی‌گردد. موتمنی تصریح کرد: زمانی که عرضه کاهش یابد هر کالایی در بازار ارزش پیدا می کند، به طوری که در هفته های اخیر با ایجاد بازار سیاه در خودروهای داخلی، قیمت ها افزایش زیادی یافته و از قیمت های واقعی بسیار فراتر رفته است. وی با اشاره به حباب قیمت خودروها در بازار گفت: به مردم توصیه می شود در شرایط فعلی بازار که خودروها با حباب قیمتی مواجه شده است، برای خرید دست نگه دارند چرا که احتمال می رود طی روزهای آینده با توجه به پیش فروش های صورت گرفته و افزایش عرضه و تغییر شرایط فروش ، قیمت ها در بازار متعادل شود

همچنین مطالعه کنید:

کمبودی در عرضه شکر و برنج نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا کنگری گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.