صفحه اصلی / فرهنگی / مجبوریم نقره قاچاق بخریم
مجبوریم نقره قاچاق بخریم

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان

مجبوریم نقره قاچاق بخریم

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه در کشور همه چیز دزدی شده است و مجبوریم نقره قاچاق بخریم، گفت: درگذشته 2000 واحد صنفی در تولید نقره داشته ایم در حالی که اکنون 300 واحد بیش تر فعال نیست. همه به ترکیه رفته اند و فرهنگ و صنایع دستی ایران را در ترکیه و چین تولید می کنند. هنرمند باید از گرسنگی بمیرد؟ می خواهید صنایع دستی را نابود کنید؟

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه در کشور همه چیز دزدی شده است و مجبوریم نقره قاچاق بخریم، گفت: درگذشته ۲۰۰۰ واحد صنفی در تولید نقره داشته ایم در حالی که اکنون ۳۰۰ واحد بیش تر فعال نیست. همه به ترکیه رفته اند و فرهنگ و صنایع دستی ایران را در ترکیه و چین تولید می کنند. هنرمند باید از گرسنگی بمیرد؟ می خواهید صنایع دستی را نابود کنید؟

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عباس شیردل شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در همایشی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: دور شدن از هنر سبب جنگ های جهانی در دنیا شده است. پس از آن شورای جهانی صنایع دستی شکل گرفت که هدف اصلی آن شناسایی تمام صنایع دستی کشورهای مختلف و آموزش تولید آن ها در دانشگاه ها برای ارتقا این صنعت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از مسئولان کمک نمی خواهیم، اما انتظار داریم پیش پای فعالیت ما سنگ اندازی نکنند، افزود: همه مسئولان و هنرمندان باید همراه شوند. چرا تعرفه ورود نقره تصحیح نمی شود. کشور چین ورود نقره را بدون هیچ بوروکراسی آزاد کرد و از این رو به صادرات رسید.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: از مسئولان و دولتی ها می خواهیم قوانین صادراتی و وارداتی که متعلق به ۷۰ سال قبل است را به روز و اصلاح کنند. هنرمندان محکم ایستاده اند و هیچ نیازی به آنها ندارند؛ وام هم نمی خواهند، اما سنگ جلوی پای هنرمندان نیاندازند.

مجبوریم قاچاق کنیم

شیردل ادامه داد: اکنون بخشی از کارگاه های تولیدی ما کوچک هستند و نیازشان به مواد اولیه کم است. اگر بخواهیم نقره و مس را از خارج وارد کنیم هزینه‌ای کم تر دارد. باید مس و نقره بدون واسطه به کارگاه ها برسد.

قوانین صادراتی و وارداتی متعلق به ۷۰ سال پیش است

وی افزود: از مسئولان و دولتی ها می خواهیم قوانین صادراتی و وارداتی که متعلق به ۷۰ سال قبل است را به روز و اصلاح کنند. هنرمندان محکم ایستاده اند و هیچ نیازی به آنها ندارند؛ وام هم نمی خواهند، اما سنگ جلوی پای هنرمندان نیاندازند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: تجارت الکترونیک باید آموزش داده شود. البته هم اکنون نیز حدود هزار و ۲۰۰ شرکت در آن فعالیت می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.