صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / فرآیند بهینه‌سازی محیط کسب و کار پیگیری می‌شود

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد:

فرآیند بهینه‌سازی محیط کسب و کار پیگیری می‌شود

حسین میرشجاعی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از 6 سامانه الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: از میان 4 زیرسامانه مربوط به مرکز ملی پالایش محیط کسب و کار کشور دو زیر سامانه آماده عملیاتی شدن و اجراست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی در مورد اقداماتی که در جهت بهینه‌سازی امور کسب و کار انجام شده است، گفت: اقداماتی همچون شناسایی جزئیات مجوزهای دستگاه‌های اجرایی، بررسی مجوزهای متعادی از دستگاه‌های اجرایی در قالب ابداع مجوز، ادغام و یا ابطال مجوزها، تهیه پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور و غیره انجام شده است.
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در مورد اقدامات بهینه‌سازی که در برنامه‌های آتی پیش‌بینی شده است، بیان کرد: مطابق برنامه‌های تدوینی قصد داریم تا فرآیندهای صدور مجوزهای مصوب شده هر یک از دستگاه‌های اجرایی مراحل گذشته برای کاهش زمان و هزینه مراحل صدور مجوزها احصا و توسط هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مورد بهینه‌سازی قرار دهیم.
میرشجاعی گفت: مرکز ملی پالایش محیط کسب و کار دارایی ۴ بخش از جمله سام، دادور، یاور و نما است که هر یک از آنها قادر به حل بخشی از معضلات کسب و کارهاست.
وی ادامه داد: سامانه سام در خصوص اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور، سامانه دادور در حوزه دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار، سامانه یاور به عنوان مرکز تماس فوریت‌های محیط کسب و کار و همچنین سامانه نما به عنوان پایگاه آخرین اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور فعالیت دارد.
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: سامانه سام موجب کاهش زمان صرفی انجام امور اداری می شود که با وجود این سامانه ضمن رصد مراحل در نظر گرفته شده امکان مکاتبه با بالاترین مقام نهاد مربوط به مجوز بوجود می‌آید
میرشجاعی بیان کرد: سامانه یاور هر گونه اطلاعات در فرآیند مجوز و یا آگاهی‌های مربوط به آغاز کسب و کارهای نوین فعالیت می‌کند و افراد استفاده کننده از این سامانه ظرف ۵ روز پاسخ خود را دریافت می‌کنند.
وی در توضیح سامانه نما گفت: از سامانه نما به عنوان شناسنامه‌ اقدامات یاد می‌شود چرا که این سامانه امکان مشاهده آخرین دستور کارها و روال کاری را نشان می‌دهد.
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرد: در واقع۴ سامانه زیرمجموعه مرکز پالایش محیط کسب و کار، بازوهای اجرایی ضوابط و قوانین تدوینی هستند که با همت دو وزارتخانه تهیه و مورد بهره‌وری قرار گرفته است.
میرشجاعی گفت: وزارت اقتصاد، وظیفه طراحی مرکز پالایش محیط کسب و کار را به عهده گرفته است و وزارت ارتباطات هم در تهیه زیرساخت‌های مربوط به این سامانه نهایت همکاری را داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.