صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / زندگی تختی احیاگر ورزش از آلودگی است
زندگی تختی احیاگر ورزش از آلودگی است

در «شب غلامرضا تختی در اسطوره و فرهنگ ایران» عنوان شد:

زندگی تختی احیاگر ورزش از آلودگی است

استاد گروه انسانشناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: برای نجات ورزش از آلودگی های مالی، لابی گری و شهرت طلبی باید از تختی و خاطرات و زندگی وی بهره گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز ناصر فکوهی عصر چهارشنبه در شب غلامرضا تختی در اسطوره و فرهنگ ایران که در کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: امروز فرهنگ های کشورهای دنیا باید با اسطوره های خود به مقابله یکسان سازی که در سراسر جهان به پا شده برخیزد.- اسطوره هایی چون نلسون ماندلا، مارتین لوتر کینگ، گاندی و تختی-
وی افزود: امروز بعد از سالها هنوز روز لوترکینگ در آمریکا برگزار می شود اما در ایران افرادی چون تختی، دکتر مصدق و غلامحسین صدیقی را داریم که از جمله اسطوره ها هستند، اما قدرشان دانسته نمی شود.
این نویسنده و مترجم همچنین با انتقاد از نامگذاری خیابانی کوچک‌ به نام دکتر مصدق، آن را توهین به تاریخ دانست و ادامه داد ابن اقدام چیزی از ارزش این مرد بزرگ کم نمی کند، مصدق احتیاج به خیابان، کوچه و ساختمان ندارد او تا ابد در دل ایرانیان جا دارد.
فکوهی اضافه کرد: امروز از چیزی صحبت می کنیم که در ایران باستان و یونان باستان از جایگاه بالایی برخوردار بوده، در آن دوران ورزش بدنی با ورزش فکری همراه بوده است.

** جام جهانی فوتبال بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است
وی جام جهانی فوتبال را بزرگترین کلاهبرداری تاریخ عنوان کرد و گفت در جام جهانی فوتبال همه مافیای جهان گرد هم می آیند زیرا ورزش امروز عصاره ای از پول، قدرت و نفوذ سیاسی است.
به گفته ابن استاد دانشگاه، الگوی تختی می تواند ورزش را احیا کند.
فکوهی توضیح داد: تهران شهری بی هویت و خرابه است اما به لطف افرادی چون جعفر شهری از این شهر تصویری داریم که اگر قرار باشد روزی آن را دوباره بسازیم دارای الگو هستیم.
وی افزود در صورتی که بخواهیم ورزش را دوباره بسازیم و آز آلودگی های سیاست، قدرت، پول و شهرت طلبی نجات دهیم می توانیم با تختی زندگی و خاطرات این اسطوره شرف را به ورزش بازگردانیم.
ادامه داد…
فراهنگ ۱۸۸۰** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.