سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / راهپیمایی افغان‌ها برای صلح
راهپیمایی افغان‌ها برای صلح

راهپیمایی افغان‌ها برای صلح

معترضان گرسنه و گرمازده افغان صدها کیلومتر در سراسر این کشور جنگ‌زده پیمودند تا خواستار پایان جنگ حدودا ۱۷ ساله شوند.

راهپیمایی افغانستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۹ معترض افغان از ماه مه راهپیمایی ضد جنگ چندین هفته‌ای را آغاز کردند اما شمار آنها اکنون به حدود ۵۰ تن رسیده است.

به گفته برگزارکنندگان این اعتراضات، درخواست آنها پایان یافتن جنگ است که موجب‌ شده تا سال‌ها خون افغان‌ها بریزد.

این سفر پر فراز و نشیب از ولایت هلمند در جنوب افغانستان آغاز شد که پایگاه قدرت طالبان است.هدف این گروه رسیدن به کابل پیش از پایان ماه مبارک رمضان و ارائه طومار درخواست‌های صلح‌طلبانه خودشان به رهبران افغان است.

یکی از معترضان افغان که سال‌ها پیش یک چشمش را در انفجار مین‌های جاده‌ای از دست داد و خواهرش هم کشته شد، می‌گوید: ما از این جنگ و خونریزی خسته شدیم. دو طرف باید وارد مذاکرات صلح شوند. ما صلح پایدار و دائمی می‌خواهیم.  

این گروه همچنین خواستار برقراری آتش‌بسی طولانی‌تر از آنچه دولت کابل اعلام کرده است، شد. آنها همچنین درخواست دارند تا جدولی زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان ارائه شود.

معترضان افغان که در ابتدا توجه چندانی به آنها نمی‌شود، اکنون بر تعداد حامیانشان افزوده شده و افغان‌ها در رسانه‌های اجتماعی درباره آنها گفت‌وگو می‌کنند. یک کاربر در فیس‌بوک نوشت: هر گام شما به ما امید صلح می‌دهد. تا تحقق صلح به راهتان ادامه دهید. انشاالله خداوند بابت هر قدمتان درهای بهشت را به رویتان باز کند. به امید صلح در جای جای کشورمان.

این راهپیمایی اعتراض‌آمیز که اولین در نوع خودش در افغانستان است، از دل تحصن اعتراضی و اعتصاب غذا در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند زاده شد. جنبش مذکور که همزمان با انفجار خودروی بمبگذاری شده ۲۳ مارس در همین شهر آغاز شد، موجی از اعتراضات مشابهی هم در سراسر این کشور به راه انداخت.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.