صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جشنواره بین‌المللی فیلم چینگ دائو چین کلید خورد
جشنواره بین‌المللی فیلم چینگ دائو چین کلید خورد

با حضور فیلم های ایرانی؛

جشنواره بین‌المللی فیلم چینگ دائو چین کلید خورد

جشنواره بین‌المللی فیلم چینگ دائو با حضور و شرکت چهار فیلم از تولیدات سینمایی جمهوری اسلامی ایران در کشور چین گشایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم چینگ دائو با همت و برنامه‌ریزی اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات و رایزنی فرهنگی کشورمان در چین، با نمایش چهار اثر سینمایی منتخب از سینمای ایران آغاز و تا ۲۷ خرداد ماه جاری در شهر چینگ دائو کشور چین ادامه دارد.
در این جشنواره آثار منتخب از کشورهای عضو پیمان شانگهای در سه بخش نمایش عمومی، مسابقه و نگاه ویژه به نمایش درخواهد آمد.
مسعود جعفری‌جوزانی، کارگردان مطرح کشورمان نیز به عنوان داور این جشنواره به همراه فیلم «ایران برگر» در بخش نمایش عمومی حاضر است.
فیلم‌های «ایران برگر» اثر مسعود جعفری‌جوزانی، «پری دریایی» اثر مسعود آقابابائیان، «برکه سنجاقک‌ها» اثر محمدرضا عرب و «شیار ۱۴۳» اثر نرگس آبیار، به همراه یک هیأت ۶ نفره هنری به نمایندگی از سینمای کشورمان در این جشنواره حضور دارند.
همچنین هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران اول شهریور ماه ۹۶ و همزمان با آغاز بکار بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب چین طی مراسمی با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تنی چند از مقامات فرهنگی کشور چین در شهر پکن گشایش یافت.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته فیلم ایران فیلم های همچون «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «من» اولین اثر بلند سهیل بیرقی، «جامه دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی، «هاری» اثر امیر احمد انصاری و فیلم «شیرین» به کارگردانی مرحوم عباس کیارستمی به زبان فارسی با زیر نویس چینی به نمایش در آمد.
براساس تفاهمنامه های میان دو کشور طی سالیان گذشته نیز هفته های فرهنگی ایران و چین در دو کشور بصورت رفت و برگشت برگزار و همزمان با این رویداد هفته های فیلم نیز با نمایش فیلم های متنوع ایرانی اجرا شده است.
در تاریخ تعاملات فرهنگی دو کشور سابقه دیدار های دوجانبه وزرای فرهنگ ایران و چین بصورت سفرهای دوطرفه و همچنین در حاشیه برگزاری اجلاس ها و رویدادهای بزرگ فرهنگ یو هنری و همچنین دیدارهای های مقامات بلند پایه دو کشور صورت گرفته است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

چطور «نون خ» دومین سریال پرتداوم صداوسیما شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجموعه تلویزیونی «نون خ» که این روزها فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.