به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی با اشاره به اهمیت نقش امنیت در نظام بانکی گفت: امنیت سایبری در بانک دی نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده و تلاش ما بر این است که با بهره گیری از شیوه های روزآمد به مطلوب ترین حد امنیت دست یابیم که در این راستا ارتباط گسترده، مستمر و هدفمندی با مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و مرکز کاشف بانک مرکزی ایجاد شده است.
وی در ادامه افزود: حوزه بانکی یکی از کسب و کارهایی است که به دلیل ویژگیهای خاص خود و بستر اصلی اجرایی و ارتباطی آن که مبتنی بر فناوری اطلاعات است، مقوله امنیت اطلاعات در آن در اولویت قرار دارد و توجه به این مهم در تمام ابعاد کسب و کار بانکی یک ضرورت است.
بخشیزاده خاطرنشان کرد: امنیت، تنها محدود به فناوریها و تجهیزات نمیشود، بلکه خطمشیها، زیرساختهای نظارت و ارزیابی و مهمتر از همه برخورداری از نیروی انسانی متخصص برای استقرار و استمرار امنیت را شامل میشود و در این راستا این معاونت در سال گذشته اقدام به تدوین نظام نامه مدیریت امنیت اطلاعات بانک دی برای حصول تمامی ابعاد امنیت فناوری اطلاعات در بانک کرده است.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی در ادامه به خدمات الکترونیکی بانکی اشاره کرد و یادآور شد: خدمات الکترونیکی بانکی شامل شبکه گسترده داخلی بین شعب، ستاد و شرکت های زیر مجموعه، نرمافزارهای بانکی متمرکز از جمله Core Banking و نیز پایگاه دادههای بانکی هستند که از مهمترین حوزههای امنیت بانکها به شمار می روند و به همین دلیل وجود گروههای تخصصی امنیت نرم افزار، امنیت شبکه، امنیت سیستم عامل، امنیت پایگاه دادهها و نیز حقوقی در میان کارشناسان امنیت هر بانک ضروری است.
وی در پایان به برنامه آگاهیرسانی امنیتی که شامل مجموعه دانش و رفتار اعضای یک سازمان است، اشاره کرد و گفت: برنامه آگاهیرسانی امنیتی بهمنظور حفاظت از داراییهای دیجیتال سازمان روی میدهد که خوشبختانه بانک دی با ارتقای زنجیره تأمین امنیت توانسته در صدر بانک های نظام بانکی در این حوزه قرار گیرد.