پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / یک سیلوی دولتی ۱۴۱ میلیارد ریال واگذار شد
یک سیلوی دولتی ۱۴۱ میلیارد ریال واگذار شد

با اعلام سازمان خصوصی‌سازی :

یک سیلوی دولتی ۱۴۱ میلیارد ریال واگذار شد

سیلوی منطقه ۷ استان اردبیل در مزایده دیروز توسط سازمان خصوصی‌سازی به ارزش۱۴۱ میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسید.

اصل 44

به گزارش کسب و کار نیوز، مزایده سیلوی منطقه ۷ متعلق به استان اردبیل به ارزش کل پایه ۱۳۱ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال عصر دیروز توسط سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد که بالاترین قیمت پیشنهادی برای این سیلو ۱۴۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بود.

شایان ذکر است این سیلوی دولتی به وکالت از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به‌صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط شش ماه، روی میز فروش رفته بود.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۳ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده بود و خریدار باید ۱۵ درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری پس از معامله بپردازد.

این گزارش می‌افزاید: عرصه این سیلوی دولتی فاقد سند مالکیت بوده و عرصه آن از سمت شرقی به مساحت ۱۰۹۱ مترمریع در طرح تعریض شهرداری قرار دارد، اما طرح تعریض آن تاکنون اجرا نشده و از مساحت قابل واگذاری، کسر نگردیده است.

افزون بر این، در این مزایده مزایایی برای خریداران بخش خصوصی و تعاونی در نظر گرفته شده بود که بر این اساس خریداران این بخش از مزایای شیوه‌نامه تشویق بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور جلب مشارکت در واگذاری‌ها به شرح زیر برخوردار خواهند بود:

  • افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب
  • بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به ماخذ ۱۰۰ برای رقم میانه دوره اقساط
  • سود فروش اقساطی تا میزان ۳ درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و ۳٫۶ درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.

همچنین مطالعه کنید:

سرخابی‌ها رسما واگذار شدند

به گزارش کسب و کار نیوز، به دنبال تایید صلاحیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.