صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / پوشش رباتیکی که راه رفتن انسان را تقلید می‌کند
پوشش رباتیکی که راه رفتن انسان را تقلید می‌کند

پوشش رباتیکی که راه رفتن انسان را تقلید می‌کند

یک استارتاپ فرانسوی، نوعی پوشش رباتیک ابداع کرده که با تقلید از راه رفتن انسان می‌تواند به راه رفتن بیماران مبتلا به فلج اندام کمک کند.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از دیلی‌میل، یک استارتاپ فرانسوی، نوعی ابزار اسکلتی طراحی کرده که می‌تواند به بیماران مبتلا به فلج سطح پایین کمک کند تا بدون نیاز به عصا یا واکر راه بروند.

این ابزار موسوم به “آتالانته” (Atalante)، یک پوشش رباتیک است که در آن، از رایانه‌ها و موتورهای پیچیده استفاده شده تا از راه رفتن انسان تقلید کنند.

شرکت “واندرکرفت” (Wandercraft) که در پاریس واقع شده، سازنده این ابزار است و امید دارد به ‌زودی آن را برای فروش عرضه کند.

کاربران، استفاده از این ابزار را با نشستن در آن و حرکت دادن مفاصل ران آغاز می‌کنند. این کار، موتورهای روی مفاصل ران، زانوها و مچ پا را به قرار گرفتن در حالت ایستاده وادار می‌کند.

آتلانته، دو پای متحرک و یک تکیه‌گاه دارد که با تسمه‌هایی که به توزیع یکنواخت فشار کمک می‌کنند، به بدن کاربر متصل می‌شوند. کاربر، پاهایش را روی پدهای فلزی که دستگیره‌های لاستیکی دارند، قرار می‌دهد. تکیه‌گاه، به یک باتری و یک میکرورایانه مجهز است که چگونگی تعادل و راه رفتن ابزار را تنظیم می‌کنند.

کاربر می‌تواند برای کنترل ابزار، از حالت‌های گوناگون بدن نیز استفاده کند و یا یک فرد حرفه‌ای می‌تواند با استفاده از برنامه‌های خاصی، به هدایت ابزار بپردازد.

آتلانته، نسل چهارم اسکلت‌های بدن شرکت واندرکرفت است. این ابزار که وزن آن به ۱۳۰ پوند می‌رسد، نسبتا آرام حرکت می‌کند؛ اما انتظار می‌رود که این مورد در نسخه‌های بعدی اصلاح شود.

مهم‌ترین نکته درباره آتلانته این است که باید از تعادل کامل برخوردار باشد تا به بیمار آسیب نزند. “متیو ماسلین” (Matthieu Masselin)، رئیس استارتاپ واندرکرفت در مصاحبه‌ای گفت: ما دریافتیم که ثبات و راه رفتن، برخی از مهم‌ترین مشکلات حوزه رباتیک هستند.

این استارتاپ، چندین سال، در حال ابداع این ابزار بوده و قصد دارد پیش از عرضه، از رعایت موارد پزشکی گوناگون در آن مطمئن شود.

مقامات این شرکت امیدوارند به محض گرفتن تاییدیه “سازمان غذا و دارو” (FDA)، این ابزار را به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی به آمریکا عرضه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.