صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلمسازان قم با بیکاری دست به گریبان هستند
فیلمسازان قم با بیکاری دست به گریبان هستند

رییس انجمن سینمای جوان قم

فیلمسازان قم با بیکاری دست به گریبان هستند

رییس انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه فیلم کوتاه این استان نیازمند حامی است گفت: 100 فیلمساز قم به دلیل نداشتن حامی مالی برای تولید آثار فرهنگی و هنری با بیکاری دست به گریبان هستند.

رییس انجمن سینمای جوان قم با بیان اینکه فیلم کوتاه این استان نیازمند حامی است گفت: ۱۰۰ فیلمساز قم به دلیل نداشتن حامی مالی برای تولید آثار فرهنگی و هنری با بیکاری دست به گریبان هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، رضا ابوذر ، با تاکید بر مغفول ماندن وضعیت اشتغال فیلمسازان استان افزود: به دلیل نداشتن حامی مالی، تولید فیلم کوتاه در این استان با چالش مواجه شده و فیلمسازان توان تولید آثار هنری و همچنین ایجاد اشتغال را ندارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون سالانه حدود ۱۰۰ دقیقه فیلم کوتاه در قم تولید می شود گفت: هزینه تولید فیلم کوتاه به طور متوسط ۱۰۰ میلیون ریال بوده که علاوه بر تولید آثار فرهنگی و هنری اثرگذار، زمینه اشتغال برای طیفی از فعالان فیلمسازی در استان را فراهم می کند.
ابوذر تنها حامی فیلمسازان قم را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: فیلم کوتاه بهترین ابزار برای فرهنگ سازی است و با توجه به موضوع های مختلف مبتلا به استان، حمایت اداره های مختلف از جمله استانداری و شهرداری برای تولید فیلم کوتاه با محتوای فرهنگ سازی ضروری است.
وی از آمادگی انجمن سینما جوان قم برای امضای تفاهم نامه میان این انجمن و اداره های مختلف استان خبر داد و گفت: تلاش انجمن سینما جوان، جذب حامی مالی برای رونق فیلم کوتاه در این استان است و در این زمینه آماده همکاری با شرکت های خصوصی و اداره های دولتی هستیم.
ابوذر، نداشتن ساختمان دائمی را از جمله چالش های انجمن سینما جوان قم دانست و گفت: ساختمان فعلی این انجمن استیجاری بوده و این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی پیش روی انجمن تبدیل شده است.
رئیس انجمن سینما جوان قم، با اشاره به سابقه ۳۱ ساله این انجمن تاکید کرد: اگر چه قرار است با راه اندازی کامل تالار مرکزی شهر تمام انجمن های فعال قم در این تالار مستقر شوند ولی با توجه به فضای مورد نیاز برای فعالیت این انجمن، شرایط برای استقرار انجمن سینما جوان در این تالار وجود ندارد.
استان قم دارای ۱۰۰ فیلمساز در رشته های کارگردانی، فیلم نامه نویسی ، فیلمبرداری، صدا برداری، عکاسی، منشی صحنه، طراحی صحنه، گریموری و آهنگ سازی است.
فیلم از یک تا ۲۵ دقیقه زمان به عنوان فیلم کوتاه شناخته می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.