صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / فراخوان «ستفا» برای شناسایی نقش آفرینان زیست بوم استارتاپی

فراخوان «ستفا» برای شناسایی نقش آفرینان زیست بوم استارتاپی

معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی از فراخوان شناسایی نقش آفرینان زیست بوم کارآفرینی ( استارتاپ ی) خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیروس دشتی در این خصوص اظهار کرد: این سازمان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و در راستای انجام ماموریت های محوله از نقشه جامع علمی کشور (ارتقای فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تاکید بر جامعه دانشگاهی کشور) به این سازمان و با عنایت به اهداف و برنامه های ششم توسعه جهاد دانشگاهی (۱۳۹۶ – ۱۴۰۰)، در گستره جغرافیایی شعب خود در سراسر کشور برگزاری ۶۴۰ رویداد کارآفرینی (تحت الگوی مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی) در جهت تقویت و شکوفایی زیست بوم کارآفرینی را برنامه ریزی کرده است.
وی همچنین اظهار کرد: توسعه و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان، به پیش نیازهایی احتیاج دارد که زیرساخت این پیش نیازها، شکل گیری و شناسایی زیست بوم کارآفرینی و اتصال حلقه های آن به هم بوده و نقطه شروع این زیست بوم فرهنگ سازی کارآفرینی است. یکی از دلایل عدم تحقق اهداف کمی شرکت های دانش بنیان فقدان پشتوانه ها و بی توجهی به پیش نیازهای یاد شده است. ترجمان این پیش نیازها، شناسایی و ایجاد زیرساخت هایی برای بروز ایده های جدید است که خروجی آن ها، کسب و کار های نوپا است.
دشتی ادامه داد: حمایت از رویدادهای کارآفرینی همواره یکی از روش هایی به شمار می رود که در فراهم کردن محیط کسب و کار، شناسایی استعدادها، پویایی ذهنی و بروز خلاقیت ها برای جوانان موثر بوده است. امروزه یکی از ضعف های پارک ها و مراکز رشد، مشکل در جذب ایده های کارآمد، فناوری های نوین و شرکت های نوپا برای فعالیت در مراکز رشد است. با طی کردن مراحل اصلی الگوی مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی که بر اساس ماتریس تجاری سازی فناوری طراحی شده است، می توان نسبت به فرهنگ سازی، پرورش، شناسایی، غربالگری ایده ها و راه حل های نوآورانه و در نهایت تیم سازی و جذب کسب و کارهای نوپا در مرکز نوآوری و شکوفایی (مراکز منش)، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و در مراحل بالاتر در زمینه توسعه بازار این شرکت ها اقدام کرد.
وی تصریح کرد: در این الگو سعی شده است از مرحله فرهنگ سازی، جذب ایده و مخاطب تا تجاری سازی ایده و راه اندازی کسب و کارهای نوپا و فناوری های نو و جذب شرکت های نوپا در پارک ها و مراکز رشد فناوری و مرحله توسعه بازار و جذب سرمایه گذار رویدادهای متنوعی به تناسب موضوع و محتوا طراحی و چیده شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.