صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سیستان و بلوچستان دارای بیشترین مدارس خشت و گلی

سیستان و بلوچستان دارای بیشترین مدارس خشت و گلی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره مدارس خشتی و گلی گفت: بیشترین مدارس خشتی مربوط به سیستان و بلوچستان و کمترین میزان آن مربوط به خراسان جنوبی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهراله رخشانی مهر در گردهمایی خیرین مدرسه ساز که در مدرسه دارالفنون برگزار شد به بیان تحلیلی از وضعیت موجود مدارس پرداخت و گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵٫۱۸ مترمربع است در حالی که استاندارد آن ۸٫۳۹ متر مربع است.

وی افزود: ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه آموزشی قرار دارند که گلستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و البرز از این جمله اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی اند گفت: بیشترین آمار مدارس نیازمند تخریب مربوط به تهران و کمترین مدارس مربوط به استان قم است. همچنین بیشترین مدارس نیازمند بازسازی در تهران و کمترین میزان آن مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

رخشانی مهر درباره مدارس خشتی و گلی نیز گفت: بیشترین مدارس خشتی مربوط به سیستان و بلوچستان و کمترین میزان آن مربوط به خراسان جنوبی است. همچنین بیشترین آمار مدارس کانکسی در خوزستان و کمترین آن در سمنان است.

وی در ادامه به حکم برنامه ششم توسعه بابت اختصاص سه میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای تخریب و نوسازی مدارس عنوان کرد: بر اساس این حکم باید این مبلغ برداشت شود اما چون حساب ذخیره ارزی اعتبار ندارد در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه مغفول مانده است.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.