صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / افزایش مصرف آب شرب‌ روستاییان خراسان شمالی برای مصارف غیر شرب
افزایش مصرف آب شرب‌ روستاییان خراسان شمالی برای مصارف غیر شرب

افزایش مصرف آب شرب‌ روستاییان خراسان شمالی برای مصارف غیر شرب

‌مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی بجنورد گفت: میزان استفاده آب شرب از سوی روستاییان این استان برای مصارف غیر شرب افزایش یافته است.

آب شرب

‌اسماعیل پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه از گذشته استفاده از آب شرب برای سایر مصارف غیرشرب یکی از مشکلات اساسی شرکت های آب و فاضلاب روستایی بوده است، اظهار کرد: اما این مشکل از سال گذشته حادتر شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان از آب شرب برای تامین آب دام ها و یا بخش کشاورزی استفاده می کنند، افزود: با توجه به خشک شدن و یا کم آب شدن منابع آبی همچون قنوات، رودخانه و چشمه ها که روستاییان از آب آن ها برای مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می کردند، میزان مصرف اب شرب برای این موارد بیشتر از گذشته شده است.

پهلوانی ادامه داد: از سوی دیگر بسیار از این افراد در حال حاضر از آب شربی که شرکت های آب و فاضلاب روستایی در اختیار آن ها قرار می دهد به عنوان یک منبع پایداری آبی نگاه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل خشکسالی و کم آبی موجب شده تا بسیاری از روستاییان به سوی نصب انشعابات غیرمجاز آب خانگی گام بردارند.

این مسئول با اشاره به اینکه علاوه بر آن برخی از روستاها برای تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه اند، گفت: هم اکنون پنج روستا در شهرستان بجنورد به صورت سیار آبرسانی می شود.

به گفته وی آب این روستاها یا از کیفیت لازم برخوردار نیست و یا اینکه چند ساعت در طی روز از آب شرب برخوردار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.