صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اختلال ارتباط تلفنی در مرکز مخابراتی نصیرآباد تهران از فردا
اختلال ارتباط تلفنی در مرکز مخابراتی نصیرآباد تهران از فردا

اختلال ارتباط تلفنی در مرکز مخابراتی نصیرآباد تهران از فردا

ارتباط تلفنی مرکز مخابراتی نصیرآباد تهران برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از فردا (چهارشنبه) مختل می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرکت مخابرات تهران، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات نصیرآباد با پیش شماره های ۵۶۶۵ و ۵۶۸۷ در محدوده خیابان های بلوار امام رضا، رضوان سوم، رضوان یکم، لاله ۱۳، ۱۶ متری مدنی و مهراب یکم تا پنجم به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.
در عملیات کابل برگردان، کابل های قدیمی و مسی با فیبر نوری تعویض می شود.
انتقال داده با سرعت بیشتر، قیمت ارزان تر، ظرفیت بالاتر، جلوگیری از تداخل هنگام عبور سیگنال های الکتریکی، مصرف پایین برق و پایداری شبکه از مزیت های کابل های فیبرنوری نسبت به کابل های مسی است.
البته کابل برگردان همیشه به معنی تعویض کابل ها نیست، بلکه به مجموعه تغییرات روی بستر مخابراتی نیز است که سبب قطع ارتباط مشترک شود می شود.
تازه ترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشان می دهد شمار خطوط تلفن ثابت دایری کشور در پایان سال ۱۳۹۶ به ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ مورد رسید.
براساس این گزارش، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۸۶ تا پایان پارسال در حالی به ۳۸٫۷۱ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳٫۴۳ درصد بود.
رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸٫۷۱ نشان می دهد با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۹ میلیون سیمکارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور در حالی تا پایان اسفندماه پارسال به ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۰۲ مورد رسید که این میزان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود.
شمار تلفن همگانی کشور تا پایان سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۱۱۵هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که این میزان تا پایان پارسال به ۱۰۷ هزار و ۴۱۷ مورد کاهش یافت.
در گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است تا پایان پارسال ۴۹ هزار و ۲۴۰ روستا از خط تلفن خانگی بهره مند شدند. این میزان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵، ۴۹ هزار و ۲۹روستا بود.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.