صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / نخستین بانک دولتی برای تامین فاینانس داخلی ریلی به میدان آمد
نخستین بانک دولتی برای تامین فاینانس داخلی ریلی به میدان آمد

نخستین بانک دولتی برای تامین فاینانس داخلی ریلی به میدان آمد

اردبیل به یکی از بانک های دولتی رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی افزود: این نخستین بار است که برای اجرای پروژه‌‌های زیرساختی حمل و نقل در کشور یک بانک دولتی به عنوان فاینانسور انتخاب شد.
وی که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور است، بدون اشاره به نام بانک، رقم قرارداد فاینانس را ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
خادمی ادامه داد: استفاده از تسهیلات مالی برای تکمیل این طرح در چارچوب آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی قرار دارد و پیشنهاد فاینانسور به همراه متن پیش‌نویس قرارداد به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که در صورت موافقت با آن و سود پیشنهادی، این طرح عملیاتی می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کمبود اعتبار را عامل اصلی تاخیر در پروژه‌های ریلی دانست و یادآوری کرد: طرح‌های ریلی در صورت تامین به موقع اعتبارات، طبق زمانبندی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، در طرح‌های توسعه ریلی مربوط به اقتصاد مقاومتی پس از اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی، اتصال پنج مرکز دیگر استان در اولویت قرار می‌گیرد که تکمیل خط ‌آهن استان اردبیل یکی از مهمترین طرح‌هاست.
راه آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر در ۲ بخش میانه – فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر در دست اجراست.
به دلیل کوهستانی بودن منطقه در این مسیر ۶۲ دهنه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، ۳۱ دهنه پل دره ای بزرگ به طول ۴ هزار و ۲۳ متر، سه کیلومتر پل آب رو و چهار کیلومتر گالری طراحی شده است که ساخت آنها به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.
سرعت برنامه ریزی شده برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بوده و ترافیک مسافری این راه آهن در سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ترافیک باری آن سالیانه چهار میلیون تن پیش بینی شده است.
پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه- اردبیل را بیش از ۷۰ درصد، پیشرفت ساختمان ایستگاه‌های این مسیر ریلی ۳۲ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه ریلی به حدود ۵۰ درصد می رسد.

اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت ناوگان تجاری دریایی به ۸۷ فروند رسید/ اجرای ۱۵۰ همت پروژه بزرگ دریایی و بندری

به گزارش کسب و کار نیوز ، «علی‌اکبر صفایی» در سومین نشست کارگروه حمل ونقل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.