صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت تولید محتوا در مسابقات مناظره دانشجویی
ضرورت تولید محتوا در مسابقات مناظره دانشجویی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد؛

ضرورت تولید محتوا در مسابقات مناظره دانشجویی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش مناظرات دانشجویی در تقویت فرهنگ گفت و گو، بر لزوم تولید محتوا در پایان هر دوره این مسابقات تاکید کرد.

علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی علیزاده در نشستی که امروز (یکشنبه) به منظور نقد و بررسی مسابقات مناظره سازمان دانشجویان ایران برگزار شد، اظهار کرد: اگر فرهنگ را به عنوان یک کامپیوتر در نظر بگیریم، گفت و گو نقش سیستم عامل این کامپیوتر را دارد.

وی با اشاره به اهمیت مسابقات مناظره در تقویت مهارت‌های گفت و گو ادامه داد: هر برنامه ای را باید با توجه به اهدافش ارزیابی کرد تا در نهایت مشخص شود چقدر به هدف آن برنامه نزدیک شده‌ایم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بر تقویت ظرفیت شنیدن نظرات مخالف و نقد پذیری تاکید کرد و گفت: ماندگاری موضوعات فرهنگی بستگی به استفاده از هنر دارد.

علیزاده با اشاره بر اهمیت استفاده از ظرفیت های ادبی و هنری بر لزوم تولید محتوا در مناظرات و همچنین گسترش مسابقات در عرصه بین الملل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مناظرات در حال حاضر فرمی کاملا جدی دارد، گفت: در مناظرات می‌توان از زبان طنز و مزاح نیز استفاده کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بهترین مناظرات در سطح جامعه، در فضاهای عمومی همچون تاکسی صورت می پذیرد، یادآور شد: از دیرباز در فرهنگ ما ایرانیان قهوه خانه‌ها فضایی برای گفت و گو بوده‌اند.

علیزاده با اشاره بر لزوم آسیب شناسی برنامه‌های مناظره تصریح کرد: اگر آسیب شناسی انجام نشود ممکن است از کیفیت مناظرات کاسته شود و مسابقات مناظره به یک جشنواره تبدیل شود.

وی در پایان با بیان اینکه مسابقات مناظره در آینده می‌توانند موضوعات تخصصی داشته باشند، تصریح کرد: ما باید بتوانیم برای هریک از دوره مسابقات مناظره دانشجویی یک خروجی مناسب داشته باشیم و تولید محتوا کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، مهدیه شاه نظری مسئول دبیرخانه مسابقات مناظره به ارائه اطلاعاتی از دور ششم مسابقات ملی مناظره دانشجویی که به همت سازمان دانشجویان ایران برگزار شد پرداخت و گفت: بیشتر شرکت کنندگان این مسابقات از میان دانشجویان مقطع کارشناسی بودند.

وی ادامه داد: همچنین نسبت شرکت کنندگان مرد بیشتر از شرکت کنندگان زن و قالب دانشجویان از  دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده‌اند.

در ادامه این نشست سایر کارشناسان و عوامل برگزاری این مسابقات از جمله محمد حسین مطهری، رئیس کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، ملوندی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی، توحید اسدی، داور مسابقات مناظره به زبان انگلیسی، عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نقد و بررسی این مسابقات و ارائه پیشنهادهایی همچون به کار گیری و بهره برداری از استعداد شرکت کننده های برتر، گسترش مسابقات در سطح بین المللی و تعامل با اساتید دانشگاه جهت تدوین گزاره های مسابقه پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.