سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / اصناف / ایجاد اشتغال بالا و ارزان از ویژگی های اصناف است
ایجاد اشتغال بالا و ارزان از ویژگی های اصناف است

رئيس اتاق اصناف اراک

ایجاد اشتغال بالا و ارزان از ویژگی های اصناف است

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: رکود بازار افزايش آمار ابطال پروانه هاي صنفي را رقم زده و ماليات غيرمتعارف با وجود رکود، از مشکلات عمده اصناف به شمار مي رود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: رکود بازار افزایش آمار ابطال پروانه های صنفی را رقم زده و مالیات غیرمتعارف با وجود رکود، از مشکلات عمده اصناف به شمار می رود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، جمشید زند اظهار داشت: اصناف به لحاظ دارا بودن پایگاه اجتماعی و فرهنگی در میان اقشار جامعه در بسیاری از کشورها به عنوان بازوی اجرایی دولت در اقتصاد کلان نقش آفرین هستند. وی تقویت روحیه رقابت و کارآفرینی در اقتصاد، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال را از ویژگی های خاص اصناف عنوان کرد و افزود: مزیت های دیگر اصناف را در مقایسه با صنعت می توان در انعطاف پذیری بالا، نیاز به سرمایه گذاری کمتر و کارایی بالاتر سرمایه، خلاقیت و نوآوری بیشتر، اشتغالزایی بیشتر و ارزان تر جستجو کرد. رئیس اتاق اصناف اراک خاطرنشان کرد : نقش اصناف در حوزه های مختلف به ویژه در بخش تولید، به عنوان بنگاه های کوچک اقتصادی و شبکه توزیع کالا و خدمات، همچنین ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان، دارای اهمیت ویژه است. وی حذف حریم حدود و حریم صنفی را از جمله مشکلات حوزه اصناف عنوان کرد و افزود: آمایش سرزمینی و فضاهای حاکم بر هر شهر اعم از میزان در آمد شهروندان، میزان توریست پذیری شهر و استقرار صنایع و جاذبه های گردشگری شهرها، هر کدام از عواملی است که در اقتصاد آن شهر می تواند نقش به سزایی داشته باشد. زند همچنین ثابت نبودن قیمت ارز در بازار را موجب تحلیل رفتن سرمایه اصناف و در نهایت منجر شدن به ورشکستگی آنان عنوان کرد. رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی خاطر نشان کرد: طی سه ماه پایان سال گذشته ۱۱هزار و ۳۸۷ مورد بازرسی با هدف حمایت از مصرف کننده، توسط بازرسان اتاق اصناف در استان مرکزی انجام گرفت. وی تعداد پرونده های تشکیل شده در ارتباط با انواع تخلفات صنفی را طی سه ماه سال گذشته، ۶۱۰ مورد اعلام کرد و بیان داشت: در این پرونده ها ۷۴۴ تخلف ثبت شده، که درج نکردن قیمت، گرانفروشی و کم فروشی بیشترین تخلفات را در پرونده اصناف نشان می دهد. رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطر نشان کرد : تعداد شکایات دریافتی مردمی طی سه ماه پایان سال گذشته ۵۰۱ مورد ثبت شده، که از این رقم ۴۵۱ مورد قابل پیگیری و ۲۱۸ مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است. زند تصریح کرد: در همین مدت زمانی از سوی بازرسان اتاق اصناف برای یک هزار و ۴۹۸ واحد صنفی اخطار صادر شده است. همچنین طی این مدت ۴۹۶ واحد صنفی متخلف در استان پلمب و ۴۰۶ واحد هم فک پلمب شده است. همچنین دو هزار و ۳۶۷ فقره پروانه کسب از سوی اتاق اصناف برای انواع صنوف صادر شده است.http://otaghasnafeiran.ir/asnafnews/1397/32959/

همچنین مطالعه کنید:

تعطیل کردن روزهای پنجشنبه یک «خودتحریمی» بزرگ است

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.